Четвртак, 29.09.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
НА ДАНАШЊОЈ СЕДНИЦИ СКУПШТИНЕ ГРАДА

Усклађује се цена превоза, рекламе одлазе са аутобуса

Заседање градских одборника ће фактички од зимус бити прво на којем ће се расправљати о разним областима, пошто је на прве две јунске седнице новог скупштинског сазива фокус био на избору нових челника града
(Фото Н. Марјановић)

Недавно обзнањена жеља градоначелника Александра Шапића да се са јавних возила протерају рекламе биће данас званично испуњена на седници Скупштине града. Одборници ће гласати о изменама Одлуке о јавном превозу, као и о анексу уговора са превозницима у којима ће један од чланова управо бити и ставка која предвиђа да убудуће нема рекламирања на спољашњости возила и на стаклима. Изузетак ће бити унутрашњост возила и то тачно одређена места за рекламе. Ако се зна да је, како су недавно подсетили превозници, издавање простора за рекламирање на јавним возилима право и извор зараде које су они стекли уговором са градом, јасно је да су градска власт и превозници постигли договор да се постављање реклама укине. Јер, да је град искључиво на своју руку забрану рекламирања на возилима унео у градска акта то би значило да крши постојећи уговор са превозницима. Како стоји у изменама одлуке, превозници имају рок да се ускладе са овим изменама до 1. октобра.

Данашња седница Скупштине града ће фактички од зимус бити прва на којој ће се расправљати о разним областима, пошто је на прве две јунске седнице новог скупштинског сазива фокус био на избору нових челника града. Управо због тога тек данас на дневни ред престоничког парламента стиже мартовски захтев превозника за усклађивање јединичне цене превоза по пређеном километру (реч је о такозваној цени превозне услуге која се регулише између града и превозника, а не цени превоза коју плаћају путници). Превозници два пута годишње, у марту и септембру, имају прво да траже да се та цена промени у складу са променама цена трошкова, али да би та измена ступила на снагу њу мора да изгласа Скупштина.

Нова цена по пређеном километру, како нам је јуче појашњено, као и све претходне, одређена је на основу јасно одређених параметара који се иначе обрачунавају када се ова цена утврђује или мења. Ни град ни превозници нису могли на своју руку, отприлике, да одреде колико ће бити то повећање, него је то урађено искључиво на основу јасно утврђених ставки за обрачун. На дневном реду данас ће зато бити разматрани анекси уговора за линије које држи Конзорцијум приватних превозника, али и за линије које су под ингеренцијом „Ласте” и групе „Авала бус 500”. За све ове групе превозника разматраће се нова цена по пређеном километру и она ће, уколико буде изгласана, у зависности од врсте возила, али и у зависности од групације са којом се склапа анекс уговора бити другачија, односно неће бити јединствена за све њих. На уму треба имати и то да, како су нам у току лета појаснили превозници, у претходном периоду нису свима који учествују у градском и приградском превозу истовремено кориговане цене по пређеном километру, па је то још један од разлога што ће и после ове корекције оне да се разликују. Нису ни сви превозници уговоре са градом склапали у исто време, а осим тога и цене превозне услуге по пређеном километру које су превозници са градом утврдили на почетку примене уговора нису биле идентичне. Једна од важнијих ствари када је реч о обрачунавању ове цене и разликама које постоје у цени превозне услуге у зависности од групе превозника са којом се она утврђује јесте и то што нису све линије једнако захтевне и једнако „скупе”. Као теже за опслуживање и скупље важе градске линије на којима возила морају да савладавају бројне успоне и пробијају се кроз, за саобраћај, незахвалне уске улице и где постоји заустављање на бројним семафорима. То, између осталог, захтева и већу потрошњу горива. Зато, када се све ово сабере, увећана цена превозне услуге по километру, после најновијих измена, у зависности од групе превозника са којом се склапа анекс, за једно соло возило биће између 150 и 200 динара без ПДВ-а, односно за 15 до 20 динара више у односу на досадашње.

Међу предложеним анексима уговора нема и анекса за ГСП „Београд”, највећег градског превозника. Али, пошто је реч о градском предузећу које престоница годинама субвенционише, очекује се да град поново, на некој од наредних седница, изгласа нову финансијску инјекцију овом предузећу.

Повлашћен превоз за слободне уметнике

Измене одлуке, ако добију зелено светло, омогућиће да се убудуће по повлашћеној цени возе и слободни уметници, а после иницијативе коју су за то поднели Секретаријат за културу и 18 удружења из области културе.

Новим изменама Одлуке о јавном превозу додатно је појашњено које ознаке морају да буду истакнуте на сваком делу јавних возила. Тако се наглашава да на предњој страни мора да буде исписан број линије и одредиште ка коме иде возило. Време ће показати да ли ће коначно ово у пракси заживети јер годинама смо сведоци да, иако се овако нешто и раније подразумевало, неретко се дешава да на возилу пише да иде ка једној окретници, а у ствари се креће у потпуно другом смеру.

Одлука предвиђа да јасно на возилу мора да буде назначено ако је у квару или иде у гаражу, као и да у зони врата обележених ознаком УЛАЗ возило мора бити опремљено уређајем за поништавање карата.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

абвгдђ
Што се тиче реклама, довољно је да се скину с прозора, јер је у неким аутобусима као у тунелу. Хоће ли се коначно доследно поштовати (српски) језик у називима линија, или ће и то зависити од (ниског, очигледно) образовног и културног нивоа оних који о томе одлучују ...
alisa
Odlicna vest za skidanje reklama sa stakla. Bas su bili preterali, kao da se vozis u kamionu.
Radovan
Znaci poskupljenje,kad se prevede na nas jezik.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.