Уторак, 07.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

У Бугарској „заробљено” више од милион тона угља за Србију

(Pixabay)

Због тронедељне обуставе пловидбе на Дунаву у Бугарској, на сектору Белане, заробљено је више од милион тона угља из бугарских рудника који треба да стигне у Србију.

Помоћик министра грађевинарства, саобрацаја и инфраструктуре Вељко Ковачевић изјавио је да су у току преговори са надлежнима у Бугарској да се у Белане спусти наша механизација, како би се омогућио пролаз бродовима ка Србији и додао да водни саобраћај кроз нашу земљу функционише без сметњи иако су на снази мере ограничења због ниског водостаја.

„Низводно од Србије на сектору Белане пре три недеље је дошло до потпуне обуставе пловидбе, румунска механизација је изашла на терен како би урадила било које превентивне радове да би се одређени ниво пловности створили у Беланама, а тренутно ми преговарамо са Бугарима да и ми спустимо помоћ и део механизације. Јер, се појављују у том делу још два критична сектора где може да дође до потпуне обуставе пловидбе”, објаснио је помоћник министра, преноси Танјуг.

Када је реч о нашој земљи, Ковачевић каже да су на снази мере ограничења, али да за сада нема обуставе пловидбе на водотоковима кроз Србију.

Оценио је да обустава водног саобраћаја у Бугарској много утиче на нашу економију, јер не само да је ометен транспорт енергената, већ је обустављен и ка луци Констанца извоз и увоз наших житарица и ђубрива, као и сировина које користе железаре.

Додао је да је добра ствар што велике количине угља из Румуније долазе у нашу земљу Дунавом из лука Орсава и Туну Северин.

Како је рекао, када се наша механизација спусти у сектор Белане у Бугарској, Србија више неће зависити од природних непогода, нити од бугарске администрације.

Када је у питању пловност река кроз Србију, Ковачевић је истакао да су критичне три деонице: код Чортановаца где је дошло до сужења ширине пловног пута са 180 на 120 метара, Футога где се појавио спруд који је ушао у кинету пловног пута и Баричке аде на Сави.

Према његовим речима, на сва три места је постављена механизација како би се превентивно обезбедио пловни пут, уколико дође до додатног пада водостаја.

На питање какве су прогнозе и када ће се водостај стабилизовати, Ковачевић је рекао Танјугу да је ситуација неизвесна иако је пало доста кише у последњих пар дана, који је повољно утицао на средњи ток Дунава код Мађарске.

„Потребне су падавине мало дужи временски период, како би дошло до дугорочне стабилизације јер је Дунав огромна река, нама је потребна стабилизација хидролошког стања од Немачке до Бугарске да би се подигао ниво воде”, рекао је Ковачевић.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Продубљени маркетинг
Нису "Белане, Орсава и Туну Северин", него Белене, Оршава и Турну Северин. Што се тиче чишћења пловног пута на Дунаву у Бугарској, пошто је Дунав граница између Бугарске и Румуније, половина пловног пута је румунска, а половина бугарска. Пошто они вероватно не могу да се договоре који део ће ко да копа багерима и продуби да би натоварене барже могле да плове, још им само фале наши багери да направе још већу збрку. Што се тиче Баричке Аде, пре 3 дана од те механизације не беше ни трага ни гласа.
slobodan
Za koga se cuva nas ugalj? Onog koga nema. Kao sto ni zlata nije bilo u Boru. I da li je nekome izgleda verovatno da ceNemci da se smrzavaju a kod nas sve bajka???
PSA
Ne čuva se već nisu pripremani otkopi na vreme. Po principu neće valjda nas. Problem je što je čitava Evropa izgleda bila u tom stanju. U Francuskoj godinama kubure sa korozijom u nuklearkama, bilo ih žao da daju pare a sad kuku lele. I eto... Savršena oluja. A u Boru bilo zlata uvek, samo što se prihodi od njega nisu videli jer je bio stalno u gubicima iz drugih razloga. Zlato uopšte ne čini niti je činilo neki veliki deo prihoda, praktično nusproizvod proizvodnje bakra.
nikola andric
Otvoreni Balkan poceo (?) da radi.
Ivan Ivanovic
Zasto se uvozi ugalj kada ga ima u Kolubari koliko hocete?! Pitajte Zoranu Mihailovic.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.