Понедељак, 26.09.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Кинески истраживачи предлажу нову стратегију лечења губитка коштане масе

(Pixabay)

Кинески научници су развили неинвазивну технику уз помоћ магнетне енергије која улива наду да ће спречити губитак коштане масе код оболелих од рака под радиотерапијом, јавила је агенција Синхуа, преноси Бета.

У студији, данас објављеној у часопису „Сајенс адвенсис” (Science Advances).

наводи се да импулсно електромагнетно поље може да изазове ефикасне сигналне одговоре унутар коштаних ћелија глодара када су изложене радиоактивности.

Радиотерапија, која се често користи за лечење рака, повећава излечење тумора и стопу преживљавања, али је оштећење костију међу њеним нежељеним ефектима.

Лечење описано у студији смањило је губитак коштане масе код пацова 45 дана после радиотерапије на ниво сличан оном код пацова који никада нису били изложени зрачењу.

Потенцијална стратегија може да стимулише раст и диференцијацију коштаних ћелија, које се називају остеобласти.

Истраживачи са Четвртог војно-медицинског универзитета у Кини испитали су сигнализацију јона калцијума у реалном времену у озраченим коштаним ћелијама као одговор на стимулацију вишеструким таласним облицима импулсног електромагнетног поља за које се раније наводило да могу да имају биолошке ефекте.

Они су открили да импулсно електромагнетно поље покреће најјачи сигнални одговор јона калцијума када се даје при интензитету од две милитесле и фреквенцији од 15 херца.

Открића нуде нову могућност да оштећење костију изазвано радиотерапијом буде смањено на неинвазиван и исплатив начин, рекли су истраживачи.

др Слободан Девић