Субота, 03.12.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Фића се воли, остало се вози” трећи пут на аранђеловачким улицама

(Фото В.Проковић)

Аранђеловац – Манифестација „Фића се воли, остало се вози” одржана је трећи пут у организацији Туристичке организације Аранђеловац и Удружења љубитеља „фића” из Крагујевца дуж главне аранђеловачке улице. Око 60 возила обојило је главну градску улицу и подсетило на давно прошло време када је скоро свака породица имала овог четвороточкаша. Манифестација у граду под Букуљом први пут је одржана 2019. заслугама Милинка Перића, који је преминуо ове године. Његова супруга каже да је он био велики љубитељ овог возила, као и цела њихова породица и да данас деца настављају традицију. У њиховом власништву су три „фиће”, а на „Фићијаду” су довезли једног из 1978. године с прерађеним мотором на 8.800 обртаја и пет брзина, кога користе само за овакве ревијалне вожње.

Томислав и Јасна Радуловић из Чачка су први пут на аранђеловачкој „Фићијади”. Дошли су „заставом 750” из 1982. године, која је од овог пролећа у њиховом власништву.

– Научио сам да возим на овом аутомобилу, имали смо једног оваквог па смо га продали, али је остала љубав. „Фића” за мене има душу и драго ми је да овде видим оволико „фића” – каже Томислав, чије је возило старије од њега годину дана.

Власник зелене „заставе 750” са смедеревским таблицама је Александар Марјановић. Он живи у Италији, али кад борави у домовини вози само „фићу”.

– Први пут сам у Аранђеловцу, а ово ми је друга или трећа „Фићијада”. Овај лепотан је код мене већ четири године и исписници смо (1981), а поред њега имам још једног рестаурираног „југа”. Мој отац је давно имао зеленог „фићу” који је стајао под липом, а код мене се та љубав пробудила некако одједном. Помоћу „фиће” сам упознао и супругу, оженио се њом и те две љубави и даље трају – прича Александар.

Најстарији примерак био је из 1964. године, а стигао је из Раче. Власници ових четвороточкаша дошли су из свих крајева Србије – Крагујевца, Београда, Тополе, Шида, Ваљева, Младеновца, Ужица, Ћуприје, Пожаревца, Шапца, али и из Босне и Херцеговине. Била је ово лепа прилика да се поделе искуства, остваре контакти ради размене делова, дружења и препричавања згода у којима је главну улогу имао овај аутомобил. Из Аранђеловца конвој „фића” продужио је до Гараша.

Производња „фића” почела је у „Застави” 18. октобра 1955, када је први модел сишао с производне траке, и трајала пуних 30 година до 18. новембра 1985, када је црвена „застава 750” напустила круг чувене фабрике. Крагујевчани се још радо сећају времена када се у погонима радило даноноћно у три смене. Аутомобил настао од италијанског модела „тополино” из 1936. године, који је конструисао „Фијатов” инжењер Данте Гикоса, у некадашњој СФРЈ проглашен је за националну класу, а током три деценије произведено је 923.487 примерака који ни по чему нису заостајали за италијанским моделима.

 

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Ђунта са веома ситним нутом
"с прерађеним мотором на 8.800 обртаја и пет брзина...". А кол'ко је обртаја било кад сте се пробудили?
Аца
Фића и Пеглица, два мала срца..

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.