Субота, 03.12.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Нема учења без прихватања нових технологија

Улога образовања и иновативних наставника у времену у којем дигитални сервиси и апликације олакшавају различите аспекте живота већа него икад, порука је са конференције „Школовање и скроловање – можемо ли паметније да учимо дигитално”
(Фото А. Васиљевић)
Како се наставници, који су дипломе стекли пре интернет револуције, сналазе са дигиталним алатима? Могу ли „тач скрин” генерације паметно да користе предности које је донела дигитална ера? Да ли је криза јавног здравља убрзала дигитализацију српског образовног система? Ово су само нека од питања на које су одговоре јуче дали учесници конференције „Школовање и скроловање – можемо ли паметније да учимо дигитално”.

За Марину Панић, наставницу српског језика у краљевачкој гимназији, квалитет наставе зависи управо од спремности наставника да прихвате промене, а не од метода и одлика рада.
– Потреба за учењем почива на урођеној радозналости да боље разумемо свет који нас окружује и то је најважнији циљ образовања. Колико год били носталгични за старим добрим временима ми овога тренутка учимо нашу децу о свету који не можемо данас ни да предвидимо. Онлајн настава није нови облик рада, она је само показатељ наше спремности да искористимо све добро што нам је технологија донела да бисмо остварили замисао да свет у којем буду живела наша деца буде бољи – истакла је Марина Панић.
Да је улога образовања и иновативних наставника у времену у којем дигитални сервиси и апликације олакшавају различите аспекте живота већа него икад, подсетио је Милан Петровић, програмски директор у организацији „Научи ме”.
– Не смемо да се плашимо да прихватимо технологију. Ми смо ти који можемо помоћи својим ученицима да на прави начин употребе и критички процене користи које од ње имају, као и да нађу праву меру тога колико ће допустити да технологија уђе у њихов живот. Услов да тако нешто можемо, осим храбрости, увек ће бити спремност за рад на себи и поновно учење – казао је Петровић и оценио да нисмо добро искористили шансу за дигитализацију система образовања коју је наметнула корона.
Саветница у Сектору за дигитализацију у просвети и науци при ресорном министарству Данијела Шћепановић истакла је да у систему образовања постоје добри ослонци који доприносе стицању дигиталног знања ученика.
– То су предмети Дигитални свет за ученике првог циклуса основног образовања и предмети Информатика и рачунарство за ђаке другог циклуса. У наредном периоду школама ће наставити да се пружа подршка у процесу јачања њихових дигиталних капацитета, а наставници од недавно имају на располагању онлајн инструмент за самопроцену дигиталних компетенција коју могу да користе изнова током планирања сопственог професионалног развоја у овом домену – појаснила је Данијела Шћепановић.
На конференцији за новинаре представљено је и истраживање које је показало да 93 одсто деце узраста од десет до 18 година има мобилни телефон, а да скоро свако друго дете на интернету проводи више од три сата. Највише, у чак 46 одсто случајева се користи за забаву, а у 37 процената за школу и учење.
 

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zoran
Naravno da ima. Kompjuter je osmisljem bez ikakve tehnologije vezane za kompjuter. Samo olovka i papir. Svak atehnologija se osmlisli prvo u glavi, pa tek onda napravi. I to mnajcesce bez ikakvih pomocnih sredstava, jer jednostavno nisu potrebni posto je u pitanju poptuno nova stvar,
Учитељица
Нема учења без директног контакта наставника и ученика.
Mr Dragan D
Да ли ће то фамозно миснистарство (са све оним заводима, агенцијама) да организује неку конференцију на тему: Потпуна незаинтересованост ученика за наставни процес или Мој живот се састоји од лајковања на глупим мрежама а немам појма шта се дешава око мене. Па већина наставнка само што још не пева на часу (има неких који и то раде) да пробуде гомилу успаваних.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.