Понедељак, 26.09.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Зашто електрични аутомобили више нису возила будућности

(Фото Pixabay)

Будућност електричних аутомобила, од којих је аутомобилска индустрија имала велика очекивања, угрожена је због енергетске кризе и раста цене струје. На то упозоравају челници немачке ауто индустрије, који додају да производњу угрожава не само цена струје, него и поскупљење и несташица делова, као и пад расположивих примања. Ако се такав тренд настави, сматрају они, то ће утицати и на потенцијалне инвеститоре да одустану од улагања.

Кад је цена бензина почела да расте, електрични аутомобили су постали још привлачнији, али са растом цена струје, која је у Немачкој за годину дана порасла за трећину, та предност се истопила. Трошкови пуњења електричних аутомобила порасли су најмање за 10 одсто, а очекује се да ће и даље да расту, преноси Гардијан.

Један од највећих немачких оператера за пуњење електричних возила подигао је почетком овог месеца цену киловат-сата са 43 евро центи на 47 евро центи. Цена супер брзог пуњења такође је порасла са 68 евроценти за киловат, на 75. Чак су и поједини ланци супермаркета, који су до сада нудили бесплатно пуњење, сада увели плаћање за ову услугу.

Производња електричних возила у Фолксвагеновој фабрици (Фото EPA-EFE/FILIP SINGER)

Све мањој атрактивности овог типа возила у Немачкој допринело је и смањење државних субвенција за њихову куповину, које би од следеће године требало да се преполове на 4.500 евра, док се укида садашња помоћ од 6.750 евра за хибридна возила.

Један од предлога који би подстакао куповину електричних аутомобила јесте  повећање пореза за возила на бензин, али и се електричним дозволи да у саобраћају користе траку за аутобусе, као и да могу да паркирају на одређеним паркинг местима на којима остали аутомобили не могу.

У Норвешкој, која је међу првима увела субвенције за електрична возила и широку мрежу места за пуњење, две трећине свих нових аутомобила током прошле године били су на струју.  То је ову земљу поставило на прво место по броју нових електричних возила, док је Немачка на шестом месту, са 13,6 одсто.

Коментари6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Киза
Свако ко је имао своје, а не мишљење наметнуто преко медија био је свестан да ел. ауто НИКАД није ни могао бити возило будућности! Ограничено кретање, дуго пуњење (чак и на "брзим" пуњачима), огромна тежина батерија, самим тим и аута, производња батерија која загађује околину на хиљаде година, проблем одлагања истрошених... Наравно, решење постоји још од раних 70-тих (погон на водоник разградњом H2O), али не доноси профит енергетском лобију па је стопирано! Само кажем...
Бата
Све је то лажна прича - све везано за екологију, "еколошки чисте" изворе енергије, електричне утомобиле. Апсолутно све је то једна политичко-идеолошка тлапња. Колико обичних људи треба да се одриче "загађујућих и антиеколошких" ствари и навика да би се анулирали загађујући ефекти млазних авиона, војне индустрије и ратних активности, тешке и прљаве индустрије !?
Nikola Petrovic
Samo se jeftinom energijom moze doci do efikasnog ocuvanje covekove okoline. Sve ostalo je manipulacija javnim prostorom radi stvaranja percepcije kao doktrine vladanja u 21. veku.
Dario
Tekst nema nikakvog smisla! Ako su u mnogim evropskim državama doneti zakoni kojima se, u narednih 5-10 godina, zabranjuje prodaja automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem kako se može tvrditi da električni automobili nisu budućnost
Dejan
To sto neko dekretom ili zakonom nesto propise ne znaci da to ima buducnost. Infrastruktura za elektricne automobile ne postoji, radijus kretanja bez punjenja je mali, punjenje na obicnom punjacu dugo traje. I, kao slag na tortu, ta struja kojom se puni baterija el. kola se dobija u nekoj elektrani. Nuklearnoj, sagorevanjem fosilnih goriva itd. Koeficijenat zagadnjea el. kola je zapravo veci od kola sa SUS motorom jer struja koju on trosi dolazi iz termo ili nukl. elektrane koja zagadjuje svet.
Земунац
Да су на време дали новац Тесли да заврши своја истраживања данас се не би постављала таква питања.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.