Уторак, 06.12.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Пет најважнијих намирница које треба да уврстите у исхрану

(Freepik)

Комбинација намирница коју одлучимо да конзумирамо недељно има велику моћ над нашим организмом, али утиче и на то како ћемо се осећати у будућности. Ако одлучите да уведете ових пет намирница у недељну исхрану, учинићете велику услигу за будућност вашег здравља.

Броколи и зелено поврће треба да једете што чешће. Многа истраживања су показала да сулфорафан, који се налази у броколију, карфиолу, кељу и купусу, може да уништи ћелије рака. Броколи на менију неколико пута недељно смањује ризик од рака простате, дојке, плућа, коже и желуца.

Спанаћ је извор лутеина и зеаксантина, два каротеноида за које је доказано да смањују ризик од рака дојке. Такође је богат фолатима који јачају ДНК и витамином Б који је неопходан за труднице.

Пасуљ не садржи нездраве масти и зато је важно да га једете што чешће. Студија откива, преноси Кликс, да људи који су јели пасуљ најмање четири пута недељно имају 22 одсто мањи ризик од срчаних болести од оних који су га јели ређе.

Јабуке су кључне у одржавању кардиоваскуларног здравља. Они штите крвне судове и смањују крвни притисак. Америчко удружење за срце наводи да је флавоноид кверцетин, који се такође налази у јабукама, антихипертензив.

Боровнице садрже антиоксиданте зване флавоноиди и антоцијанини. Имају способност да смање било коју врсту упале, позитивно утичу на здравље крвних судова, регулацију нивоа шећера и равнотежу цревне флоре.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Бата
Заборавили сте да напишете најбитнију ствар у здравој исхрани. Најбитније код здраве исхране није да се једу здраве намирнице већ да се НЕ ЈЕДУ НЕЗДРАВЕ. Никаква количина броколија, спанаћа, пасуља неће имати смисла ако се из исхране не избаце шећер, индустријске прерађевине, лажно млеко, гмо, пестициди (у воћу и поврћу), алкохол, дуван... Здрава храна није некакав противотров који чисти штету коју наноси нездрава храна. Ако и даље једете нездраву храну, не бацајте паре на здраву.
Апас
Чему закерање, чланак је одличан, бави се намирницама које су по свом учинку једне од најздравијих, и уколико се често уносе, оне чисте, јачају и штите организам. Ко хоће да се храни здраво, њему ће то бити корисно. Коме је то стварно приоритет, јешће искључиво здраву храну. Ви сте заборавили да поменете као штетне: меса пуна антибиотика, сирову пилетину и инфекције ешерихијом при обради, засићене масноће у свим животињским производима, укључујући и све млечне, па шта? Није то била тема текста.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.