Четвртак, 08.12.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Бициклисти на првом месту – ова четири града мењају се зарад двоточкаша

(Freepik)

Корона вирус и пандемија су донели нове моделе понашања у свим сферама живота. У појединим градовима на различитим меридијанима, направљени су неки од најсмелијих и најбржих промена прилагођених пешацима током пандемије, јер такав вид рекерације био једно време једино доступан.

Париз

И пре пандемије, Париз је био град који воле пешаци и бициклисти. Као део напора да се смањи број аутомобила, кејеви који се протежу дуж реке Сене у потпуности су препуштени пешацима крајем 2016. године што је трајно учињено 2018. године. Парижани, преноси Би- Би- Си, примећују никад већу трансформацију у целом граду од оне која се недавно догодила да охрабри бициклисте.

Уведене су и додатне бициклистичке стазе како би се олакшао аутомобилски саобраћај. У ствари, град планира да дода додатних 180 километара бициклистичких стаза и 180.000 паркинг места за бицикле до 2026. године.

Град такође планира да засади 170.000 стабала до 2026. године, са намером да Париз буде удобнији и пријатнији за пешаке. Предвиђено је и да потез између Ајфелове куле и Трокадера буде потпуно пешачки.

Богота

Богота је увек имала јаку бициклистичку културу са бициклизмом као националним спортом у земљи, а пандемија је убрзала многе промене у структури саобраћаја. Тако је 2020. године урађено додатних 84 километра привремених бициклистичких стаза. Становици кажу да Богота све више личи на Амстедрам или Копенхаген.

Недељом и државним празницима, аутомобилима је потпуно забрањено кретање на одређеним рутама, а нови градски аутобуси СИТП који раде на струју и гас такође су значајно унапредили систем јавног превоза, кажу мештани.

Милано (Фото Freepik)

Милано

Италија је била једна од земаља које су најтеже погођене пандемијом, а њени градови су морали брзо да се прилагоде како би пружили алтернативу пребукираном јавном превозу. У лето 2020. године Милано је почео амбициозан план за проширење тротоара и бициклистичких стаза дуж 35 километара путева који су раније били усмерени на аутомобилски саобраћај. Промене су трансформисале град, доносећи са собом више ресторана на отвореном, пијаца на отвореном и урбаних башта.

Путници не морају да брину о проналажењу бицикла да би уживали у бициклистичким стазама - градска служба за дељење бицикала, БикеМИ, има 300 станица широм града и нуди и обичне и електричне бицикле.

Сан Франциско

Овај град у северној Калифорнији покренуо је Слоу Стритс – програм који је користио ознаке и баријере да ограничи саобраћај и брзину аутомобила на 30 и учини одређене улице погоднијим за пешаке и бициклисте. Према подацима које је прикупио град, програм је забележио смањење саобраћаја возила за 50 одсто, радним данима пешака је билоа више за 17 одсто, а бициклиста 65 одсто.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Uroš
Svaka im čast! Ja pokušavam da ga vozim i po Beogradu, mada nimalo nije lako, jer nema svuda staza. Kad mi auto nije prošao tehnički pregled, prodao sam ga u staro gvožđe i počeo da vozim bicikl i trotinet, a kad mi zatreba auto za neki duži put, iznajmim 'unirent'. Nije lako, jer Beograd je brdovit, ali može se. Da ne pričam što sam mnogo zdraviji otkad vozim ovo vozilo na jednu konjsku snagu.
Ostragin Biciklista
Za to vreme grad Beograd ne može da završi,evo uskoro će godinu dana, radove na biciklističkoj i pešačkoj stazi,na potezu manjem od 1 km koji spaja beton halu i kulu Nebojša,a o drugim novim stazama u samom gradu možemo da maštamo.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.