Понедељак, 26.09.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Најбоље навике у исхрани за дужи живот

(Freepik)

Како старимо, дајемо све од себе да останемо у најбољој могућој форми, физичкој па и психичкој, како бисмо живели здравије и дуже. Иако не можемо да контролишемо све што нам живот нуди, итекако можемо да контролишемо шта једемо, што је битан фактор за дуговечност.

Протеини из биљних извора

Истраживање наводи да је ризик од смртности био за 18 одсто већи када су протеини или масти животињског порекла заменили угљени хидрати. Међутим, ризик је био око 18 одсто мањи када су угљене хидрате заменили биљни протеини или масти.

Дијета дуговечности такође подразумева унос „довољне количине протеина” који су биљног порекла. Међутим, редовна конзумација протеина из хране која укључује плодове мора, такође ради на продужавању вашег животног века и побољшању здравља.

И веганска исхрана је повезана са смањеним ризиком од рака, хипертензије и дијабетеса у поређењу с исхраном месоједа.

Масти биљног порекла за повећање енергије

Према Клиници Кливленд, референтни унос масти за одрасле је 20 до 35 одсто укупних калорија из масти. Сугерише се како дијета за дуговечност укључује потрошњу масти која чини око 30 одсто енергије углавном из биљних извора. Сјајни извори биљне енергије су пасуљ, орашасти плодови, чиа семенке и семенке лана.

Студија је доказала како је мењање модерног стила исхране који углавном садржи велике количине прерађене хране, црвеног меса, млечних производа с високим уделом масти и хране с високим уделом шећера - исхраном богатом махунаркама, целим житарицама и орашастим плодовима с смањеним уносом црвеног и прерађеног меса, повезано са дужим животним веком.

Једите у року од 11 до 12 сати

Према рецензији, студије које су укључивале особе са гојазношћу, метаболичким синдромом или дијабетесом типа 2 обично би имале користи од 8-10 сати исхране дневно. То би помогло у мршављењу или исправило постојеће метаболичко оштећење.

Међутим, дужа дневна раздобља гладовања која укључују прескакање доручка доследно су повезана с повећаном смртношћу, која је нарочито висока за кардиоваскуларне болести. Због тога се препоручује раздобље исхране с идеалним распоном од 11 до 12 сати како би се овакво нешто избегло.

Пост

Код особа старијих од 65 година, стручњаци тврде како би дијета за дуговечност требало да буде осмишљена тако да се избегне потхрањеност, како би се спречила слабост и болести које могу бити последица смањене коштане или мишићне масе или ниског броја крвних ћелија, пише Кликс.

Постоји више доказа како пост утиче на дуговечност, а у идеалном случају, дијета за дуговечност укључивала би 12 до 13 сати дневног раздобља поста.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zoran
Tako se hranimo vec 30 godina zena i ja. I sad ako ne zivimo dugo ja cu da trazim odstetu. :)

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.