Субота, 26.11.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Ревизори имају замерке на буџетска задуживања

Из Министарства финансија наводе да ће све буџетске административне грешке у књижењу убудуће лакше отклањати
(Принтскрин)

Државна ревизорска институција (ДРИ) пронашла је неколико неправилности у ревизији завршног рачуна буџета Републике Србије за 2021, а ревизори су дали мишљење са резервом. Ипак, треба имати у виду да се завршни рачуни буџета усвајају тек у последњих неколико година, што је и државна ревизорска институција више пута похвалила. Према извештају ДРИ у завршном рачуну буџета за 2021. нису исказана примања од задуживања и продаје финансијске имовине у износу од најмање 10,9 милијарди динара.

„На основу узорковане документације утврђено је да део примљених средстава у току 2021. године по основу иностраног задуживања Републике Србије, није евидентиран на одговарајућим контима. Да се разликује од средстава по истом основу исказаних у извештају о примљеним кредитима, домаћим и иностраним и извршеним отплатама дугова у току 2021., у делу који се односи на преглед обавеза по основу јавног дуга на дан 31. децембар 2021, у износу од најмање 10.890.868.000 динара, иако је чланом 47. Закона о буџету Републике Србије за прошлу годину другачије прописано”, наведено је из ДРИ.

Реч је о кредитима Немачке развојне банке и кинеске Експорт-импорт банке, у износу од 47,5 милиона евра и 53,68 милиона долара. „Неевидентирана и неисказана примања од иностраног задуживања Србије имају за последицу нетачне податке и информације приказане у финансијским извештајима”, навели су државни ревизори. Изрекли су препоруку Министарству финансија и Управи за трезор да се у главној књизи трезора евидентирају сва примања од иностраних задуживања наше земље и да се искажу у финансијским извештајима.

Обавезе државе су потцењене за најмање, 6,9 милијарди динара. „Приликом утврђивања резултата за 2021, више су обухваћени текући расходи и издаци за набавку нефинансијске имовине у износу од најмање 1,8 милијарди динара”, наводи се у извештају ДРИ.

Скренули су пажњу да у консолидовани извештај нису укључене све информације из финансијских извештаја корисника буџета. „Због тога се нисмо изјаснили о истим и нисмо у могућности да потврдимо стање (вредност, структуру и промене) нефинансијске имовине Србије, јер је иста евидентирана и исказана на основу података из извештаја Републичке дирекције за имовину који нису потпуни, односно који не обухватају податке о имовини свих корисника буџета.”

ДРИ је такође констатовао да је удео дуга опште државе у БДП-у на крају године био 57,14 одсто, док је Законом о буџетском систему одређена горња граница од 45 одсто БДП-а.

Држава у завршном извештају буџета, како је установила ДРИ, није исказала потраживања Србије по основу ненаплаћених пореских и непореских прихода и потраживања по основу ненаплаћених примања од продаје имовине, нити су обухваћена сва учешћа државе у капиталу. Наводе да су приходи у износу од 2,58 милиона динара евидентирани и исказани као сопствени приходи корисника буџета иако по својој природи и припадности немају третман сопствених прихода.

Представници Министарства финансија кажу да је ДРИ јако важан чинилац финансијског тржишта са битном улогом да својом независношћу у раду буде контролор распоређивања и трошења државног новца и оправданости трошкова.

– У Министарству финансија су задовољни напретком постигнутим у овој области будући да се у Србији, на пример, завршни рачуни буџета усвајају тек неколико година уназад, те да у складу са тим и даље вучемо поједине репове функционисања административног апарата који, нажалост, није довољно еластичан да се прилагоди брзини мењања књиговодствених процеса или неусклађеног тумачења. То ћемо унапредити, пуно радимо на томе и сваке године извештаји су све бољи. Задовољни сам што је сваке године све мање неправилности и препорука ДРИ, те тако 2022. треба отклонити 13 неправилности проистеклих из различитих обрачуна истих ставки, другачијег тумачења прихода, док је пре две године било готово дупло више замерки главног државног ревизора – наводе из Министарства финансија.

Подсећају и да је српске јавне финансије Стејт департмент оценио као транспарентне у недавно објављеном извештају, односно да се Србија нашла на списку држава чија је отвореност у вођењу и управљању јавним финансијама оцењена позитивно.

– То нам говори да смо препознати као земља чији грађани знају како се троши јавни новац што је нама у Министарству финансија најважније, а све буџетске административне грешке у књижењу ћемо убудуће лакше отклањати – напомињу представници Министарства финансија.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.