Недеља, 04.12.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
АНГАЖОВАЊЕ СТРАНИХ ВОЗАЧА

Возачи из Шри Ланке и Бангладеша ускоро на улицама Београда

Петнаестак страних шофера у гаражама превозника на обуци у ишчекивању завршетка процедуре за још 60 њих, па би у првој половини јесени у аутобусима могло да буде 75 странаца
(Фото Н.Марјановић)

Житељи главног града тврде да су минулих дана за воланима аутобуса у престоници већ видели прве стране возаче. На питање да ли су почели да раде, превозници незванично наводе да, иако се очекивало да у септембру увелико почне да вози прва тура шофера из иностранства – то се ипак још није догодило. Ако је и уочен понеки странац за воланом аутобуса, то је засад изузетак јер тек следи упошљавање и знатно приметније њихово присуство.

Превозници у незваничном разговору појашњавају да је процедуру упошљавања возача успорила провера МУП-а, односно утврђивање због чега долазе, да ли нису мигранти, да ли су сви детаљи око њиховог доласка у Србију испоштовани. Мањи део њих, који је већ стигао Београд, у погонима су и у гаражама превозника где пролазе последње провере и обуке. Како нам је речено, ту је већ петнаестак страних шофера, убрзо се очекује завршетак процедуре за још 60 њих па би у току прве половине јесени грађани у аутобусима могли да виде 75 странаца за воланом. А после тога, указују превозници, неминовно ће уследити навала и знатно већи број странаца из Бангладеша, Шри Ланке, Турске, Русије, Индије...

Возачи недостају и приватницима и највећем градском превознику ГСП „Београд”. Њему, како је у току лета истакнуто, фали 200 шофера, али ГСП, како нам је претходних месеци потврђено, није разматрао ангажовање странаца. А баш због мањка возача у највећем градском губиташу, недавно се огласила опозициона Странка слободе и правде која је указала да је само у 2021. због лоших услова рада ГСП напустило 335 радника, од чега највише возача и 114 запослених на одржавању возног парка.

– Уместо да руководство ГСП-а започне разговоре са запосленима и повећа плате возачима које су 65.000 динара, што је за 20.000 динара мање од просечне потрошачке корпе, они отпуштају људе који се боре за боље услове рада и безбедност путника. Само у последњих месец дана четири возача проглашена су неподобним и отпуштени са посла – указала је Мила Поповић, председница Градског одбора ССП-а, тражећи од Старог двора да раскине уговоре попут пројекта гасне пумпе или куповине аутобуса лошег квалитета и да повећа зараду запослених и подигне ниво квалитета услуге.

Док се чека масовнији прилив страних возача код приватника, као и да се види како ће исти тај проблем решавати ГСП уз помоћ града, једна од тема која у вези са јавним превозом недељама привлачи пажњу Београђана јесте све озбиљнија најава градоначелника о раскидању уговора о наплати и контроли карата са „Кенткартом”. На који начин ће бити спроведена та процедура и под којим условима ће бити раскинут овај пословни брак – прецизнијих одговора засад нема.

Коментари7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mozart
Gospodine Stojanoviću nije to samo 40-50 Hiljada. Vidite da otkazuju kočnice po Autobusima, Zapali se odjednom po koji Autobus, Nasrću Fizički na Vozače, Kazne, Radari, Stres sa Putnicima, Huligani, Naglo kočenje pa Padovi, ne daj bože lomovi ruku, nogu ko će to sve da plati? Firma ili Radnik! I još mnogo toga a Vozači najmanje pročitaju Ugovore i šta tamo stoji. I još mnogo toga pa hajde onda Vozi. Neće niko samo onaj Jadnik koji mora. I još mnogo, mnogo toga...
Mika
jel se to širi Open Balkan?
bezveze
Potpuno pogresno...umesto da se svi zajedno borimo za bolje uslove rada i plate koja pokriva pristojan zivot u svim bransama mi komentarisemo kojom stranom se vozi. Nemam nista protiv tih ljudi, neka muka ih je naterala. Ali sta je ono cemu tezimo u ovoj zemlji? Da nam se iseli domace stanovnistvo a nasele stranci? Kakva je to zemlja koja ne zeli da plati ( natera poslodavce da plate) platu koja od koje se moze ziveti? NIKAKVA !
Stojanovic
Овај лош народ који неће да ради за 40 -50 хиљада треба заменити.
Енглески стил
Бангладеш, Шри Ланка, Индија... То су све земље где се вози левом страном, супротно од континенталне Европе. Верујем да ће некима бити лако да се преоријентишу на супротну страну пута, али исто тако, некима ће то представљати проблем. А проблем увежбавања возача неће решити МУП тако што ће да их испитује зашто су мигрирали из свог родног краја чак до Балкана, као и да ли желе да наставе даље до западне Европе, као и да ли су прешли границу на граничном прелазу (о чему МУП има евиденцију) или не.
Rista Petic
Vozio sam autobus dve godine na Malti gde de takođe vozi levom stranom, a sad vozim kamion. Kad smo dosli Transport Malta nam je organizovao polaganje za lokalne dozvole jer nase iz neevropskih zemalja nisu priznate. Niko me nije pitao kojom sam stranom vozio do tada. Tose pitam samo u Srbiji
Земунац
За њих није проблем да стигну легално у Србију зато што са све три земље имамо споразум о укидању виза. Мене само занима да ли ће проћи и курс језика да би могли да се споразумевају са путницима. Замислите да питате неког од њих где треба да сиђете да би дошли до одређене улице.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.