Недеља, 27.11.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Наплата превозне услуге Београд” уместо „Кенткарта”

Нејасно је у којој фази је раскид уговора са досадашњим партнером, које обавезе ће имати град приликом окончања сарадње и да ли ће од „Кенткарта” и под којим условима бити преузети опрема, софтвери и део запослених
(Фото Р. Крстинић)

Раскидање уговора са приватним партнером у наплати и контроли карата и враћање тих услуга под окриље града, што је годинама била жеља СНС претходника на челу Београда, коначно ће у дело спровести градоначелник Александар Шапић. Да ће се ићи ка споразумном раскиду уговора са „Кенткартом” он је најавио на минулој седници Скупштине града, а та најава би конкретизацију требало да добије на данашњем заседању престоничког парламента када ће званично бити основано градско предузеће „Наплата превозне услуге Београд”. Оно се, како се истиче у предлогу одлуке, оснива „ради ефикасније организације продаје карата и наплате услуге превоза, као и контроле возних исправа у јавном линијском превозу”.

У одлуци је прецизирано да ће до потпуног преузимања овог посла, којим се више од 10 година бавио приватни партнер града, тај посао и даље радити „Кенткарт”. Надлежни у граду ће, како поручује одлука, имати рок од 12 месеци од дана њеног доношења да заврше све радње у вези са раскидом уговора са „Кенткартом”.

који је прошле године склопљен на 13 година. Градоначелник Шапић је недавно истакао да можда град неће ни имати никакве пенале према приватном партнеру јер се, додао је, овој компанији не исплати пословање у нашој земљи већ неко време.

Питања у вези са раскидом уговора, оснивањем новог предузећа, евентуалних пенала и међусобних обавеза града и приватног партнера послали смо крајем прошле радне недеље и надлежнима у престоници и „Кенткарту”, али одговори нису стигли. Зато је за сада нејасно у којој фази је раскид уговора, које обавезе (укључујући и финансијске) ће имати град приликом раскида уговора, да ли ће и под којим условима бити преузети опрема, софтвери и део запослених. За сада се не зна и колико ће уопште запослених имати ново градско предузеће и колико новца ће бити издвојено за оснивање и рад новог градског предузећа.

Док град и „Кенткарт” за сада не излазе са детаљима на ову тему, како сазнајемо, без реакције нису превозници. Према незваничним информацијама од запослених у ГСП „Београд”, руководство и део синдиката највећег градског превозника за викенд су имали ванредни, хитан састанак са Предрагом Лукићем, секретаром за јавни превоз. Једна од главних тема била је намера синдикалаца ГСП-а да изврше притисак на надлежне у граду да наплату карата пошто-пото врате директно под окриље ГСП-а како је и некад функционисало.

Промена начина наплате и контроле карата не одушевљава све превознике који учествују у јавном превозу, али како кажу, ново предузеће је ипак мање зло од враћања наплате карата у оквире ГСП-а. Део приватних превозника истиче да би то било погубно, подсетивши да је пре више од 10 година ова комунална услуга управо и издвојена из највећег градског превозника због бројних малверзација са наплатом и издавањем маркица за превоз. Приватни превозници кажу да се надају да ће се задржати мање-више постојећи начин наплате и рада и да ће град преузети од „Кенткарта” добар део људи.

Без наплате за нове категорије

У вези са наплатом карата граду је поднет предлог да се измени Одлука о јавном превозу како би се бесплатан јавни превоз обезбедио за неколико категорија путника – средњошколце, студенте, ратне војне и цивилне инвалиде рата са инвалидношћу од 20 до 40 одсто, трајно неспособне особе за рад, грађане на дијализи и особе са лаком душевном заосталошћу... У саопштењу, које је потписао Владимир Обрадовић, градски одборник, он је као неке од позитивних ефеката такве одлуке навео повећање броја корисника превоза и финансијски бољитак ових категорија указавши да је то увелико пракса неких европских градова.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bgkrug
Nadam se da će promene uključiti i izmenu da se na najavama cuje “sledeća stanica” onako kako se u Beogradu od uvek govorilo, a ne “sledece stajalište” kako govore železničari i ljudi van bg.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.