Недеља, 27.11.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
ЗАВРШНИЦА ШАМПИОНАТА У ФОРМУЛИ 1

Мерцедес се бори за бар једну победу

Одлазећи шампион у конкуренцији конструктора Формуле један на трци за Велику награду Сингапура има једну од последњих шанси да сачува свој деценијски низ и историјски домет Луиса Хамилтона. – Где је Ред Бул ове сезоне избегао напад Ферарија
Током читаве сезоне Мерцедес у сенци Ред Була: Верстапен (десно) претиче Хамилтона на Великој награди Холандије (Фото EPA-EFE/Remko De Waal)

Формула један стиже на стазу „Марина беј” за Велику награду Сингапура (прекосутра, 14 часова) са „већ виђеним” победницима за ову сезону, будући да је поред одбране титуле Макса Верстапена известан и повратак његовог Ред Була на трон код конструктора, али 17. епизода шампионата није неважна за остале, почев од осмоструког узастопног екипног првака Мерцедеса. Тренутно трећи са 371 бодом, иза Ферарија који има 406 бодова (водећи има 545), тражи своју прву победу, након најдуже владавине у историји Формуле један са просечних 14 славља годишње.

Десет година се није догодило да Мерцедес не тријумфује ниједном: у шампионату конструктора је дебитовао 2010 – нанизао је 115 победа уз седам трофеја за возаче.

„Претпостављам да шансу за победу виде у Сингапуру. Мислим да ће у завршници сезоне покушати да нам конкуришу из сенке”, каже шеф Ред Була Кристијан Хорнер уочи последњих шест од 22 трке.

Нова правила са почетка првенства затекла су неспремну екипу Луиса Хамилтона, четири пута лауреата на сингапурској стази која је део календара Формуле један од 2008 (рекордер Себастијан Фетел са пет тријумфа). Са четири славља својих возача, Мерцедес је овде испред Ферарија и Ред Була, који су уписали по три: претходне две године трка је изостала због короне.

„Заиста не знам где ће мој болид бити брз. А верујем да ће бити неколико шанси да се вратимо у борбу за врх. Захвалан сам на могућности да побеђујем, од прве године моје каријере 2007, али концентрисан сам на то да помогнем екипи. Без Мерцедеса не бих био овде”, одговорио је Хамилтон на питање колико му је битан рекорд јединог возача који је икада победио бар једном годишње.

У генералном пласману седмоструки шампион је шести, две позиције и 35 бодова иза 13 година млађег сународника из Мерцедеса Џорџа Расела (24). Хамилтон је био 15-годишњак када га је први пут срео Стен Ола Калениус, Швеђанин на челу немачке аутомобилске корпорације „Мерцедес-бенц група”, већинског власника екипе Формуле 1 чији је шеф и сувласник бивши аустријски возач Торгер Кристијан Волф.

„Брендирање је и даље основно што Мерцедес ради овде, а Волф је сматрао да би требало да будемо као клуб фудбалске Лиге шампиона. Десетак година касније, уз промене које су се десиле поред маркетиншке добити, ту су и финансијске дивиденде, раније незамисливе за Формулу један”, рекао је Калениус у интервјуу о Формули један овог месеца.

Осим Ред Була (Верстапен 11, Перез једна трка) ове сезоне је побеђивао још само Ферари (Леклер три, Саинц једна стаза) који је, према актуелној анализи са сајта Формуле један, представљао конкурента до 12. гран-прија.

„До овог тренутка, Фераријев болид је углавном био бржи. Ред Бул се показао незнатно бржи на стазама у Имоли и Мајамију, а израженије у Силверстону. За једну трку је тешко рећи. Од Француске, Ред Бул је неприкосновен и по перформансама и по резултатима. То је до техничких фактора. Објашњење је комплексно, али као што је рекао Верстапен после прошле трке, болид је био претежак, а тежина напред, где није требало да буде. Десет килограма мање је 0,3 секунде бржи круг. Ферари је сезону почео са тежином мало изнад минимума, што је доносило предност од око 0,17 секунди у односу на Ред Бул”.

Ферари, који је без титуле 14 година, освојио је највише трофеја у оба шампионата Формуле један: 16 у конкуренцији конструктора испред Вилијамса (девет) и 15 код возача где са 12 следи Мекларен (осам екипних, један освојен гран-при од 2012). Половине пехара домогао се од 1999. до 2008. године – једини који га је ових година савладао био је Рено (2005, 2006), четврти ове сезоне са 125 бодова.

„Нисмо били екипни првак осам година и конструкторска титула је за нас велика колико и возачка”, каже Кристијан Хорнер који разликује ривалства са Мерцедесом и Фераријем. „Са Фераријем постоји обострани респект и код екипа и код возача. Супарништво је фокусирано на стазе, на којима су резултати слични иако приступамо другачије. Нема политизације и осталих прича о дешавањима која нису на трци. Хамилтон још није показао да вреднује могућности Верстапена”.

Горњу половину табеле тренутно чини и Мекларен са 107 бодова, а доњи су Алфа Ромео (52), Хас (34), Алфа Таури (33), Астон Мартин (25) и Вилијамс (шест). Од првог шампионата конструктора 1958. године учествовало је 170 екипа, а до врха је стигло 15.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.