Субота, 26.11.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Како да успорите старење – савети који додају и године и квалитет вашем животном веку

(Freepik)

Истраживања која би нам открила тајну лепог старења и вечне младости не престају да инстригирају јавност, а научници све чешће препоручују разне суплементе који могу да помогну. Али, заправо постоје ствари које можете да учините у свакодневном животу да бисте успорили негативне ефекте старења и чак потенцијално додали године и квалитет свом животу.

Што мање шећера

Шећер је непријатељ број 1 када је у питању старење, каже пластични хирург др Ентони Јан.

„Једна студија је приписала 184.000 смртних случајева сваке године слатким пићима попут газираних пића и пунча. Не само да повећавају ризик од дијабетеса  и гојазности, већ и шећер у пићима може да учини да изгледате старије”, каже др Јан.

Шарена исхрана

Разноврсно и шарено воће и поврће препуно је антиоксиданса који су значајан савезник против старења.

„Једите широку лепезу боја да бисте побољшали здравље и успорили процес старења”, каже др Јан.

Чистити зубе концем

Свакодневно чишћење зуба ће смањити упалу десни.

„Упала десни је један од највећих узрока старења, повезан је са срчаним обољењима и можданим ударом и негативно утиче на имуни систем, што повећава ризик од инфекције, рака и дисфункције мозга”, каже др Мајкл Роизен.

Ослобађање од стреса

Стрес и окидачи стреса су свуда око нас. Њих је немогуће избећи, али је важно да промените начин на који реагујете на неке мање пријатне колности. То је кључно јер се лоше суочавање са стресом може одразити на здравље и дуговечност.

Појачати витамин Д

Недостатак витамина Д повезан је са низом болести повезаних са старењем, од којих многе могу скратити ваш живот, према истраживању из 2018. године.

Узмите паузу за кафу

Свакодневно пијење кафе или чаја је главна тајна против старења. Ова навика је повезана са мањим ризиком од развоја рака, дијабетеса типа 2, деменције и Паркинсонове болести.

Одвикавање од пушења

Пушење је повезано са списком болести које ће вам скратити живот, укључујући рак, болести срца и мождани удар. Међутим и бајп и боравак у ресторанима и кафићима са наргилама такође претставља опасност.

Једите као Грци

Медитеранска дијета богата је поврћем, воћем, интегралним житарицама, здравим мастима и немасним протеинима. Истраживање објављено 2019. године показало је да људи који једу медитеранску исхрану имају квалитетнији живот, мање здравствених проблема и живе дуже.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

popchulle
Još pre ratova 90-ih sam kupio knjigu pod nazivom "Ishrana za dug život" (ime autora i supruge mu poznati redakciji). Negde početkom dvehiljaditih sam saznao da je autor umro u 54. godini života. Knjigom sam ipak zadovoljan jer mi je pomogla makar da po broju godina nadživim autora.
kako smo živeli do sada
Do skora niko nije pomenuo vitamin D pod moranje, jel to neka farmaceutska navlakuša?
bambi
1. Slobodno jedite namirnice koje u sebi sadrze prirodni secer i izbegavajte industrijski; 2. Ne mora sareno, jedite sezonski i sa lokaliteta gde zivite; 3. Zube nemojte da cistite koncem jer vam on moze iseci desne i stvoriti infekciju vec koristite vibro cetke i jedite tvrdo voce i povrce; 4. bilo koje zivo bice je podvrgnuto stresu i on je vazan za samoodrzanje; 5. Vitamin D bez ostalih vitamina ima jako malo korisnog u organizmu; 6. Kafa je otrov, izbegavati; 7. Pusiti retko ali kvalitetno

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.