Среда, 30.11.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Промене у градском превозу: Улаз само на предња врата, контролори ће имати нови задатак

Контролори који ће бити преузети од „Кенткарта” добиће налог од градоначелника да не иду на народ репресивно него да само упозоравају, да путницима сугеришу где је валидатор и да треба да овере карту
(Фото А. Васиљевић)

Памтите ли покушај успостављања система уласка на предња и изласка на средња и задња врата аутобуса од пре десетак година, за вакта Драгана Ђиласа? Када су чак и врата била излепљена огромним натписима да би суграђани што пре схватили где треба да уђу, а где да изађу. Тај покушај дисциплиновања грађана није заживео. Е баш ту меру градоначелник Александар Шапић жели да покуша поново да спроведе у дело, да она буде део путничке свакодневице, као што је годинама у Новом Саду. И то не, како каже, репресивно, терањем грађана, већ сугерисањем.

То је само једна од мера које градоначелник и његов кабинет планирају да уведу у јавном превозу у оквиру корака које ће преузети град како би превоз, према Шапићевој замисли, постао квалитетнији, чистији, редовнији... Да на крају грађани, када све то заживи, почну да плаћају превоз, без репресивних мера, већ искључиво зато што сами сматрају да то треба да чине, описао је Шапић ову замисао.

Они који ће сугерисати грађанима шта би требало да раде у возилима биће управо особе од којих многи путници годинама беже као „ђаво од крста” – контролори. У наредних годину дана то бежање неће бити потребно јер, како је рекао Шапић, контролори који ће бити преузети од „Кенткарта” добиће налог од њега да у том периоду не иду на народ репресивно.

– Покушаћемо да у првом периоду буде тако да само упозоравају, да путницима сугеришу где је валидатор и да треба да овере карту. Људи, ако виде да побољшавамо квалитет услуге, да штедимо новац и да се боримо против ових који ништа не би мењали у претходних 12 година (синдикалци), е сигуран сам, а можда сам потпуно и луд, да ће људи почети сами да купују карте и да ће се увести ред у јавном превозу. Треба себе да поправимо да бисмо тражили од грађана да себе поправе и почну да плаћају за услугу која би требало да буде квалитетна – указао је Шапић оцењујући да данашња слика јавног превоза није на нивоу какав имају развијене метрополе.

– Морамо бити фер. Људи треба прво да виде да су аутобуси чистији, да су линије фреквентније, да климе раде, да су улице којима се крећу возила боље. Сигуран сам да када Београђани буду видели да радимо све што је до нас, да ће сами кренути да плаћају. Као кад уђете у радњу и узмете жваку, сами одете до касе, иако вас нико не јури да то урадите. Е да тако буде и у превозу са картама... – сматра Шапић.

Коментари14
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Бранислав Станојловић
Зар и ми пензионери иако не морамо да се укуцавамо?
Барбара Аксентијевић
Пре непуних месец дана била сам сведок тог `чуда` у Новом Саду - аутобус не креће док сви путници, који улазе искључиво на прва врата, уредно стоје у реду да уђу и валидирају или плате карту возачу, који пребира по ситнини и враћа свакоме у динар. Додатно, ниједан пензионер није поштеђен, а камоли млади (као у Београду). Ипак, тамо је темпо живота и даље спорији и лично ме ужасава помисао да, овде у Београду, крећем на посао двоструко раније него иначе.
Урош
У Анталији то исто савршено ради, са једим валидатором идентичним београдском на првим вратима.. Само, тамо су возачи дисциплиновани и одговорни, нашима пуца куфер и када неко дете испадне кроз отворена задња врата, очекивати од њих да не пуштају никога у бус док не валидира карту је немогуће..
Dejan Gajic
To se lako resava: prvo otvore zadnja da putnici izadju, potom prednja da udju, kakva filozofija!
LineaBg
Bezmisleno. Ulaz na prednja vrata imao je smisao do 80tih godina kada je Beograd imao dovoljan broz vozila i manje stanovnika. Kako ući na prednja vrata i kroz špic gužvu izlaziti na srednja vrata? I ovako je nervoza i tenzija zbog gužvi u prevozu.
Земунац
До тренутка када су укинути кондуктери знало се да се улази на задња врата, а излази на предња. А то да је Београд имао довољан број возила, а мање становника окачите мачку о реп. И тада су биле гужве нарочито у шпицевима, а возила нису била дупла, па су могла да приме мање путника. Добро знам како сам се мучио да уђем у тролејбус бр. 15. на почетној станици док сам ишао у гимназију и исто тако када сам се враћао кући, али били смо мало културнији и солидарнији.
glupost
Prednja vrata su suviše uzana zbog vozačeve kabine, ima da se ulazi po pola sata. Kakva je to glupost? Nekada se ulazilo na zadnja vrata, izlazilo napred, što je mnogo pametnije. Kakve veze ima gde se ulazi, validatori su na svim vratima. Prestanite da nas gnjavite.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.