Среда, 30.11.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Зима је највећи непријатељ акумулатора

(Freepik)

Превентива, контрола и редовно одржавање акумулатора је један вид „личне хигијене” сваког аутомобила. Пре првих јачих мразева, обратите пажњу на акумулатор чак и ако он не даје било какве знаке посустајања. За већину возача акумулатор је нешто неприметно, све док се не поквари. Оног момента када буде „примећен” јер није успешно стартован агрегат, вероватно је већ касно за сервис.

Стручњаци за акумулаторе имају следећа три основна савета како да акумулатор буде увек спреман али и како да се помогне у случајевима његовог отказивања.

Савети

Придржавајте се савета произвођача возила садржаних у упутству за рад и одржавање, пише портал Вреле гуме. Уколико је произвођач предвидео посебне клеме за помоћ при покретању, треба њих користити.

Дуже релације

Да би се батерија квалитетније напунила, возило треба користити на дужим релацијама. На кратким релацијама акумулатор се не може сасвим напунити. Узрок томе су разни потрошачи електричне енергије, као што је грејач задњег стакла, грејачи седишта и вентилатори, посебно док возило мирује семафору или је заглављено у саобраћајној гужви.

Редован сервис

Иако немате проблема редовно сервисирајте акумулатор код овлашћеног сервисера. Такође, кад му прође рок трајања, кој ије оптимално 4 године, иако ради акумулатор замените нових да вас кола не би издала на путу.

Уколико вас акумулатор изда, при „премошћавању” електричног напајања кабловима, погонски агрегати код оба возила морају бити искључени. Како на возилу са исправним акумулатором, тако и на возилу коме треба помоћ при покретању.

Како да самостално замените акумулатор?

До пре неколико година било је лако самостално заменити акумулатор. Данас, комплексни електрични системи у возилима и старт-стоп уређај траже непрекидно напајање струјом. Најчечће су за замену акумулатора потребни специјални алати и уређаји који одржавају напон у возилу и током замене акумулатора.

Примера ради, у многим моделима након замене акумулатора систем возила тражи његову регистрацију – што додатно компликује процес. Уколико се прекине електрично коло између акумулатора и рачунара аутомобила, може доћи до губитка података контролних јединица у возилу, као и разне друге мултимедијалне опреме. Електронске компоненте као што су радио пријемници и прозори можда ће захтевати репрограмирање.

Да би замена акумулатора прошла без стреса, њу треба поверити специјализованој радионици или овлашћеном сервису.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.