Уторак, 06.12.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Хоће ли за електрична возила појефтинити путарина

(Pixabay)

Држава планира постављање још 10 пуњача за е-возила, покренута је иницијатива за мање путарине, а захваљујући подстицајима грађани су купили више од 1.000 аутомобила, док је увезено и 575 половних е-возила, речено је јуче на отвореном Е-мобилити форуму на Машинском факултету. Мирјана Илић из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре навела је да су „Путеви Србије” до сада инсталирали осам пуњача, од чега три ултрабрза на стратешки кључним тачкама ауто-путева. Додала је да се планира још 10 електропуњача на државним путевима, те да је пуњење за сада бесплатно. „’Путеви Србије’ покренули су иницијативу за смањење цена путарине за електрична и друга чиста возила, која користе електронску наплату”, рекла је она. Напоменула је да су преко државних подстицаја Министарства заштите животне средине у 2021. и 2022. години грађани набавили 1.023 возила, од чега 201 електрично док су остала хибридна, преноси Танјуг.

Декан Машинског факултета Владимир Поповић оценио је да је сарадња са Националном асоцијацијом аутономних и електричних возила (НААЕВ) као иницијатором повезивања не само око Е-мобилити форума веома важна. Нагласио је да је форум, чији су организатори Машински, Електротехнички и Саобраћајни факултет, велика прилика за размену идеја и повезивање науке, образовања, привреде и индустрије.

Председник НААЕВ-а Иван Вуловић навео је значај сарадње коју та асоцијација развија с два тима са Машинског и једним са ЕТФ-а који су носиоци светских награда. „Те приче дају наду да не морамо да губимо кадрове, односно да можемо да их задржимо у Србији”, казао је он.

 

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zoran
Sto? Cak sta vise, moze klako da se desi da recimo 100 konja vise taru asvalt nego na benzin, jer nema prekida pri stratovanju. Generalno elektricna bolje ubrzavaju, a to znaci vise taru asvalt. Sto se izduvnih gasova tice, ne vidim da ijedna drzava nesto radila(a pitanje jel mogla ista i da uradi) po pitanju ciscenja vazduha na auto putu.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.