Уторак, 07.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Недостају паркинг-места у Београду

(Фото Д. Јевремовић)

У свом допису под насловом „Зидају се нове зграде, а паркинга нема”, објављеном 10. октобра у рубрици Међу нама, господин Мирослав Тодоровић је покренуо питање на које надлежни годинама немају одговор. Констатација је тачна, а власт све чини да онемогући коришћење аутомобила у градовима. Кад је реч о питању загађења ваздуха у градовима и проблему паркирања возила, које помиње господин Тодоровић, последњи смо у региону, јер су остале земље забраниле увоз аутомобила с моторима евро 3: БиХ 2016, Црна Гора 2018, а Албанија 2019. године.

Србија то још није учинила, тако да је само у првих десет месеци 2017. године увезено 137.000 ових аутомобила. На овај начин власт, без двоумљења, осликава сиромаштво земље, јер недостатак у буџету жели да надокнади увозом старих аутомобила, што  за последицу има угрожавање животне средине. Можете замислити колико је још возила увезено до ове године.

У свим гаражама у граду евидентирано је да после 11 часова нема слободних места, а на периферним улицама сви тротоари су заузети, док комунална полиција не реагује, а пешаци и мајке с колицима иду коловозом. Пропис да је инвеститор дужан да изгради 1,1 гаражно место на један изграђен стан стар је више од 50 година и хитно га треба мењати тако да је потребно обезбедити једно паркинг место за 60 квадрата стана. Наравно, гараже у центру су толико оптерећене да ће инвеститори ускоро градити гараже, а не станове, ако се градска власт не побрине за њихову изградњу, а метро траса не прође кроз центар града.

Уколико надлежни хитно не предузму одређене мере, може се за годину дана очекивати хаос у саобраћају у граду, јер ће стићи још стотинак хиљада возила.

Здравко Здравковић,
архитекта

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Kikirez
Pa ako nedostaju parking mesta u Beogradu, kako se onda automobili podizu ili naplacuju kazne? Ne mozete da date ljudima manje parking mesta a onda da im pisete kazne, nema logike?
Fedja
Arhitekta kao da je diplomirao kod Sapica. Ako i nije on projektovao onaj njegov dundjeraj na Bezaniji rasudjivanje mu je takvo, dakle naopako. Na javnim povrsinama mogu da se odvijaju samo one aktivnosti za koje su iste i predvidjene. Dakle za parkiranja na trotoaru ne moze da bude pravno valjanog izgovora. Ali kad kriminalizujete pravo onda nema razlike izmedju kuce na krovu druge kuce i automobila parkiranih po trotoarima. Tako je u pravno uredjenim drzavama gde kriminal nije relativan...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.