Прва ретроспектива Александра Давића
Ретроспективна изложба „Александар Давић – Последња дадаистичка представа” у Музеју савремене уметности Војводине у Новом Саду, у ауторској концепцији кустоскиње Гордане Николић, представила је први систематичан увид у најзначајније уметничке и едукативне активности Александра Давића (1961–2020 у контексту савремене визуелне уметности и друштвено-политичких околности које су парадигматски обележиле ангажовани приступ и избор осетљивих тема овог аутора. Приказана је жанровски и медијски разноврсна продукција Давића чија се политика слика ослања на авангардне традиције, уводи експерименталне поступке и технолошке иновације у промишљању и продукцији покретне слике и звука. Поред антологијског видеа „Последња дадаистичка представа” (прод. ТВНС, 1992), на изложби су били представљени музички спотови композитора Зорана Булатовића – Балета и новосадских бендова „Боје” и „Обојени програм”, затим документарни филмови међу којима се истиче „Мртви путују” (прод. УрбаНС, 2001) – први филм у Србији који третира контроверзну тему хладњача и сакривања тела албанских цивила, ауторски видео-експерименти (Очевидац, прод. Б92, 1996) и видео-радови настали у сарадњи с асоцијацијом Апсолутно и групом ФИА, као и играни филмови. Продукција ове изложбе је реализована кроз сарадњу Музеја савремене уметности Војводине и Академије уметности из Новог Сада.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.