Уторак, 07.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Шта су открили научници – одакле вода на Земљи

(Twitter/UofGlasgow)

Истраживачи из лондонског Природњачког музеја и Универзитета у Глазгову, у Шкотској, проучавали су метеорит пронађен у граду Винчкомбу у Глостерширу и открили да садржи воду сличну оној на Земљи.

„То је кристално јасан поглед у наш рани сунчев систем”, наглашава Лук Дејли, коаутор студије и професор пранетарне геонауке на Универзитету у Глазкову, у изјави за Си-Ен-Ен.

Студија открива да су ванземаљске стене можда донеле виталне хемијске компоненте – као што је вода – на нашу планету пре више милијарди година, од којих су настали океани и сав живи свет на Земљи. Испитивање и хемијска анализа метеорита из Винчкомба открили су да садржи око 11 процената воде и два процента угљеника. Тим, који је мерио однос изотопа водоника у води из овог метеорита, открио је да она веома подсећа на састав воде на Земљи.

У стени су такође пронађене неке ванземаљске аминокиселине, што научници сматрају као најјачи доказ да су воду и органски материјал на нашу планету испоручили астероиди попут оног чији комад је пао у двориште у Винчкомбу.

Ватрена лопта која је 28. фебруара 2021. године обасјала небо над Уједињеним Краљевством и Северном Европом била је изузетно ретка врста метеорита.

Природњачки музеј у Лондону саопштио је да су фрагменти извучени у тако добром стању и тако брзо након пада метеорита да су, и по квалитету и по количини, упоредиви са узорцима стена донетих из свемирских мисија.

Свемирска стена, саопштио је Музеј, била је слична узорку који је на Земљу донела јапанска мисија „Хајабуса 2”, са астероида Рјугу. Метеорит је идентификован као ЦМ угљенични хондрит, врста каменог метеорита који садржи висок проценат компоненти које су претходиле настанку Сунчевог система.

„Знамо да је све у њему 100 одсто ванземаљско, укључујући 11 процената воде коју садржи”, наводи Дејли, преноси РТС.

Наташа Алмеида, кустос метеорита у Природњачком музеју и коаутор студије, у саопштењу је навела да ће „невероватно свеж примерак остати један од најнеобичнијих метеорита у колекцијама широм света”.

Дејли је метеорит Винчкомб назвао „срећним” открићем. Био је величине кошаркашке лопте, тако да у случају да је путовао другом брзином или под другим углом, све би изгорело, напомиње професор.

Sтарая пластинка
Ko je platio studiju? Takva je i studija.
Dragan
Vanzemaljci.
Banja
Šta je toliko problematično sa ovom studijom?