Понедељак, 30.01.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Последња трка четвороструког шампиона

(EPA/SRDJAN SUKI)

Себастијан Фетел, четвороструки шампион Формуле 1, данас ће последњи пут сести у болид након 16 година тркања.

Немцу ће ово бити 299. трка, од којих је победио на 53, а стајао на подијуму 122 пута. Симболично, управо је у Абу Дабију пре 12 година Фетел освојио свој први шампионат и постао најмлађи у историји који је остварио тај подухват.

Али не чезне Фетел за претходних 16 година у врхунској класи мото спорта. „Не осврћем се много уназад. Нисам тужан“, каже он у интервјуу за званичан налог Формуле 1. „Више се радујем времену које долази после.“

А, шта долази после? Када је најавио пензију, четвороструки шампион ју је схватио као олакшање, каже он. „Радујем се новим изненађењима, упознавању себе, провођењу више времена са својом децом и остатком породице што ћу учити заједно са њима“, рекао је Фетел уочи своје последње Велике награде.

Брзина је играла велику улогу од самог почетка његовог жиота. Већ као мало дете Фетел је показао афинитет према тркању и аутомобилима, а имао је среће да је и његов отац Норберт гајио љубав према спорту, па је возач Астон Мартина сео у картинг возило већ са три године. Недуго након тога, почео је регуларно да се трка, а породица му је у томе пружала велику подршку. Са 15 година Фетел је сео у Формулу, а 2007. је постао тест возач БМВ Саубера. Након инцидента њиховог возача Роберта Кубице, Фетел је добио шансу да први пут почне трку у болиду Формуле 1 у Индијанаполису исте године. Будући шампион је на свом дебију успео да освоји поене, и на неки начин најавио предстојећу четворогодишњу доминацију.

До краја те сезоне, Торо Росо, други тим Ред Була, ће препознати таленат младог возача и са њим потписати стални уговор. Наредне године, почео је његов астрономски успон. Своју прву трку освојио је у Монци 2008, а у Ред Булу су се упалиле лампице. Немац је унапређен у први тим, а само годину и по дана касније ушао је у историју као најмлађи возач који је икада освојио првенство. Није га немачки возач само освојио, већ је успео и да га одбрани три пута заредом. Већ са 26 година, Фетел је био четвороструки шампион и уписао се у листу великана једног од најопаснијих спортова на свету.

У октобру 2014. Ред Бул објављује да је њихов возач одлучио да следеће сезоне напусти тим и придружи се Ферарију, где ће се тркати са својим пријатељем Кимијем Рајконеном. Већ раније је Фетел најављивао могућ одлазак у Ферари, говорећи како би волео да вози за италијански тим у неком тренутку своје каријере. Године које следе означавају крај доминације Ред Була и Фетела, а кормило преузима Мерцедес заједно са Луисом Хамилтоном, чију владавину ће прекинути тек Макс Ферстапен 2021. године.

Имао је Фетел велику шансу да победи Британца 2018. године и освоји дуго чекану титулу с Фераријем. Али сан се завршио у шљунку у Хокенхајму. У периоду који је уследио, Скудерија је запала у кризу, млади Шарл Леклер се наметнуо као возач број један, и Фетел је коначно, незадовољан тактикама тима, одлучио да пређе у Астон Мартин, у коме данас и завршава каријеру.

Није се зелени тим показао као сјајна одлука, али човек који је некада био познат као дрзак и амбициозан, помирио се са чињеницом да неће увек моћи да постиже најбоље резултате.

Чини се да Фетел одлази у правом тренутку: уздигнуте главе, сопственим избором и када би још увек имао понуде и могућности да настави да вози. На месту где се први пут заувек уписао у историју, данас ће Немац одвозити свој последњи старт, а трагови гума које оставља иза себе биће неизбрисиви.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mina
Odličan članak!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.