Субота, 28.01.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Ускоро Москвич поново на улицама, Русија после 20 година покренула производњу

(Принтскрин)

МОСКВА – После двадесетогодишње паузе, Русија је данас поново покренула производњу аутомобилског бренда Москвич с новим, модерним кинеским дизајном који једва да подсећа на класик из совјетске ере.

Производња је покренута у фабрици у близини Москве, коју је напустила француска компанија Рено. Док је последњи модел Москвича био, како наводи британска агенција, немаштовита лимузина с троја врата (хечбек), Москвич 3 је набилдовани хечбек кросовер с бензинским мотором, алуминијумским точковима, уским фаровима с ЛЕД свелом и великом инструмент таблом с тач екраном.

Нови Москвич, по Ројтерсу, изгледа идентично као Sehol X4 компактни кросовер који производи кинеска компанија JAC, познат и као JAC JS4.

Саговорници британске агенције кажу да се за производњу овог руског бренда користи JAC-ов дизајн, инжењеринг и платформа, а делови се испоручују из Кине.

Рено је у мају продао свој већински удео у аутомобилској компанији Автоваз руској држави за наводно само једну рубљу, али уз опцију да откупи тај удео после шест година. Француски произвођач возила је за још једну рубљу продао и своју фабрику у Русији, која је сада преименована у Московску фабрику аутомобила Москвич.

С предвиђеном производњом од само 600 возила ове године, мало је вероватно да ће нови аутомобил променити суморне изгледе шире руске ауто индустрије, чија би продаја могла ову годину да заврши с резултатом испод 1,0 милион комада први пут у модерној историји Русије.

Владин крајњи циљ је производња 100.000 Москвич возила годишње, од којих ће део бити електрични модел, што је далеко мање од индустријског просека неке фабрике аутомобила од 200.000-300.000 јединица. „Тесла”, примера ради, производи 22.000 аутомобила недељно у фабрици у Шангају.

„Први аутомобили Москвич ће сићи с производне траке у децембру 2022., наводи се у саопштењу произвођача камиона Камаз, технолошког партнера поменуте фабрике.

Министар индустрије и трговине Денис Мантуров је навео у саопштењу да је „задатак у блиској будућности да се до краја 2023. године успоставе процеси монтаже малих штампаних плоча за аутомобиле уз учешће локалних добављача”, пренео је Танјуг.

Из министарства су најавили да ће покретање производње у пуном обиму обезбедити посао за још око 40.000 људи. Овај аутомобил ће, како се додаје, бити пуштен у продају у Русији следећег месеца.

Коментари15
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Djuka
Samo sto to nije ovaj Moskvic sa slike. Video sam kako izgleda i nije uopste los
nikola andric
Kod Amera su vojna- i civilna industrija povezani pa su medjusobno profitirali. U Rusiji je ''vojno industriski kompleks '' bio ne samo potpuno odvojen od civilnog nego je imao prednost. Rusija je sledbeno uvozila tehnologiju za televeziore i automobile (Fiat) a kad je sistem preokrenut na kapitalizam vojna industrija nije mogla bolje da smisli nego proizvodnju decijih kolica. Vracanje na Moskvic pokazuje da se nije mnogo toga promenilo. Konzumenti kao ''cilj'' jos uvek nisu poznati.
Milan
Ako prave oruzje kakvo prave sto ne bi mogli da naprave mnogo jednostavniju napravu -automobil ?! Ako nemaju smisla za dizajn angazovace Itlijane , pa oni dizajniraju nemacke i ostale svetske marke . Nije sve komplikovano i nedostizno kako moze da izgleda, naprotiv i to cemo uskoro gledati .
Срђан
Ствари се полако мењају. А сви они који говоре о томе како су аутомобили добри само ако су са запада, треба да поново размотре где се уствари производе ти аутомобили. Разлика између запада и истока одавно је замућена, а како технологија напредује бива све непрепознатљивија. И добро је да се мало узбурка жабокречина западне хегемоније. И наравно, биће тек великих проблема, али - лед је кренуо, а у овом тренутку то је битно и то је добро.
zaliv.net
Ljudi ne kapiraju da ce oni u saradnji sa kinezima zapravo da mnogo vise para sacuvaju u drzavi a pravice vise nego pristojne automobile koji ce biti bolji no sto mi vozimo ovde po ulicama u 90% slucajeva

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.