Петак, 27.01.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Зашто нисам била на отварању изложбе свог оца Косте Хакмана

Коста Хакман: Аутопортрет, 1928, уље на платну, власништво Музеја савремене уметности у Београду

Није уобичајено да ближи рођак, у мом случају једини – кћерка, не дође на изложбу свога оца. Мени се то десило на изложби која се одржава у Народном музеју Србије у Београду од 17. новембра 2022. до 15. јануара 2023.

Када сам одлучила да завештам већи број слика овој значајној културној установи, договор између мене и музеја био је да тим поводом и на годишњицу смрти сликара музеј приреди изложбу. Предала сам комплетну документацију: монографију, каталоге, новине, сав материјал који поседујем. А историчар уметности Љиљана Пилетић Стојановић својевремено је годинама, чак три деценије, истраживала дело Косте Хакмана и из тог истраживања настала је 2012. монографија, најкомплетније дело досад објављено о уметнику.

Сенка на овај догађај пала је због искључивости оних који су приредили ову изложбу. Наиме, скупљајући слике за изложбу и дошавши до броја од 50 до 60 слика, колико је и предвиђено за ову поставку, нису ми дозволили ни да знам какав је њихов избор слика. Зашто од мене крити слике, тим пре што сам ја дипломирани историчар уметности и иницијатор изложбе?

Моја искуства с пређашњим изложбама су сасвим другачија – с Љиљаном Пилетић Стојановић, Љиљаном Симовић, с доктором Станиславом Живковићем, доктором Јасном Јованов, с историчарем уметности Јасмином Јакшић, ликовним критичарем и уметником Ђорђем Кадијевићем. Ово истичем да бих објаснила како је све лако остварљиво кад се сарађује с истинским професионалцима.

Сем скривања избора слика и мистификације, није прихваћен ни мој предлог да на изложби буду капитална дела сликара која нису у музејима.

Сматрам да такав став – да се слике скривају од иницијатора изложбе – крије професионалну несигурност и непотребну угроженост.

Пошто сам искључена из сваког увида и учешћа у припремању изложбе, донела сам одлука да се сама искључим, као и слике у мом поседу.

Сваку изложбу Косте Хакмана, чак и мање поставке, до сада су пратили каталози. Међутим, на отварању изложбе 17. новембра у Народном музеју Србије каталог је изостао.

Милица Хакман,
историчар уметности, Београд

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Јоца
Жао ми је што ово чујем, ово је дефинитивно озбиљан пропуст људи у Народном музеју, и требало би јавно барем да се извине госпођи Милици. Иначе, улазница за ову изложбу је 600 динара.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.