„Златна пирамида” палестинском филму
Каиро – Одлуком жирија којим је председавала јапанска редитељка Наоми Кавасе, награда „Златна пирамида” за најбољи филм 44. Каиро фестивала припала је палестинском сценаристи, редитељу и продуценту Фирасу Хурију за филм „Алам”. Уз то, „Аламу” је припала и вредна награда публике, као и награда за најбољег глумца, коју млади Махмуд Бакри равноправно дели са Махером Елкхеиром јунаком филма „Брана” Алија Шерија.
О победничком „Аламу” писано је ових дана на страницама „Политике” као о истраживачком филму младости, политичком буђењу омладине и о присилном забораву. Ово је Хуријев дебитантски дугометражни играни филм настао после успеха његова три међународно награђивана краткометражна дела. У „Аламу” он спаја традицију драме о пунолетству са политичким истраживањем палестинске омладине која живи у Израелу и ствара занимљив, енергетски привлачан филм о безазлености тинејџерског бунта и буђења политичког активизма међу новом генерацијом арапске деце из породица за које су последице расељавања из 1948. године (стварањем државе Израел) још увек и свакодневна борба и жива рана...
Са такође три освојене награде овенчан је и египатски филм „19Б” Ахмада Абдале. Награда „Хенри Баракат” за најбољи уметнички допринос припала је сниматељу и директору фотографије у овом филму Мустафи Елкашефу, Абдала је као аутор освојио и награду за најбољи арапски филм, што подразумева и новчани износ од десет хиљада долара, а припала му је и награда међународног жирија критике Фипреси за најбољи филм. На страницама „Политике” о овом филму писано је као о делу у којем Абдала, уз предивне филмске слике унутар кадрова, гради причу о Каиру (али и Египту), који је увек био погодно тле за сукобе филозофија, идеологија, култура и животних стилова, али истовремено и тле за постојање фасцинантне коегзистенције...
Жири са Наоми Кавасе на челу препознао је и вредности белгијског дебитантског филма „Љубав по Далви” Емануел Нико (и она је до сада снимала кратке филмове), којем је припала „Сребрна пирамида – Специјална награда жирија” за најбољег редитеља, али и награда за најбољу глумицу – Зелду Самсон. „Бронзану пирамиду” за најбољи дебитантски филм освојио је пољски аутор Дамјан Коцур за „Хлеб и со”, о којем је такође ових дана било речи на страницама „Политике”. Награда „Нагиб Махфуз”, која носи име славног египатског писца, а додељује се за најбољи сценарио, отишла је у руке јапанском сценаристи Косуки Микаију за филм „Човек редитељке Кеи Ишикаве.
Велики број награда додељен је и у паралелним такмичарским програмима „Хоризонт новог арапског филма”, „Недељи међународне критике” и „Кратки метар”, као и у индустријском делу 44. Каиро фестивала, у којем су за развој и довршетак одабраних пројеката за такмичење освојене и вртоглаво високе новчане награде. Од 16 награђених филмова у различитим фазама настанка, највећи новчани износ од чак педесет хиљада долара освојио је судански пројекат „Краљица памука” ауторке Сузане Миргхани...
Овогодишње издање Каиро филмског фестивала понудио је обиље филмских наслова из целог света, као и избор нових арапских филмова, „Златном пирамидом” за животно дело наградио је култног мађарског редитеља Белу Тара који је, баш као и Кустурица прошле године, одржао и своју мајсторску радионицу. 44. КИФФ сасвим је оправдао разлоге за припадност ретким светским фестивалима А категорије.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.