Уторак, 07.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Банкарске услуге на улици

Уместо на шалтеру, новац се подуже из банкомата (Фото: А. Васиљевић)

Разумем потребу за рационализацијом пословања, ефикаснијим технолошким поступком, али не на терет и ризик за сигурност клијената. Одавно, већ дуже од четрдесет година, у развијеним земљама су у функцији аутомати за подизање готовог новца, али ни данас није искључена могућност да у Швајцарској, Француској, Италији подигнете свој новац на шалтеру у банци.

Код нас, силом ексклузивитета, банке су током ове године избациле функцију благајника из основне услуге, да корисник, према својој потреби, може да подигне свој новац или да плати рачуне, упућујући вас на аутомате – углавном на улици. Заборавља се да нису сви корисници у пуној кондицији, како би, док куцкају по екранима, могли да воде рачуна шта се догађа иза и око њих. На ту тему видео сам врло карактеристичан рекламни спот: Млада девојка пред аутоматом усмерава свог дресираног добермана да јој стане између ногу и фиксира сваког иза ње. Није то случајно, али је ефектно и указује ризик. Сада је уведена још једна новина, да не кажем услуге на улици.

Замена кредитне картице некада је вршена у некој од експозитура банке, по претходној најави клијенту путем поште. Сада их многе банке достављају путем обичне поштанске пошиљке – писма десетак дана пре истека претходне картице. Уколико се догоди да ускоро крећете на путовање или сте се затекли ван пребивалишта, практично ћете остати без могућности да користите своја средства. А ако се, пак, код банке заинтересујете за ранију замену картице, посаветоваће вас да се стрпите и пратите поштара, јер и сама замена преко експозитуре траје недељу дана.

И у овом случају постоји проблем с поштовањем приватности и сигурности клијента. Мора ли тако, посебно кад је реч о старијој популацији?

Данило Јовановић,
Београд

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Milen
Postoji banka u Beogradu koja je iz filijala izbacila službenike i kada uđete u vas gledaju samo mašine i monitori sa tastaturama. Ako nešto nije jasno pored je telefon za vezu sa operaterom, i to je sve. Naravno da su uvek prazni. Pored njih je druga banka koja pušta po dvoje klijenata (valjda još uvek da se službenici ne zaraze) pa građani po pola sata stoje na ulici kao u Dafinino vreme, na zadovoljstvo lokalnih džeparoša koji imaju vremena da iz kafića biraju žrtvu. Toliko o bezbednosti.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.