Среда, 08.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Обезбеђена средства за обнову некадашње Железничке станице

Оштећења у унутрашњости (Фото: Б. Васиљевић)

Када ће почети радови на унутрашњости некадашње Железничке станице на Савском тргу, будућег Историјског музеја Србије, још се тачно не зна, али су неки од значајних корака већ направљени. Како су рекли у Министарству културе и информисања, средства за почетак радова су обезбеђена, а у току је и израда пројектно-техничке документације.

– Одмах по добијању дозволе, избора и увођења извођача у посао, биће извршена пријава и обезбеђење градилишта. То нам је важно јер ће то онемогућити неовлашћенима прилаз објекту – рекли су у министарству.

Пре неколико месеци министарство се огласило и скренуло пажњу јавности да у овај објекат улазе мигранти и бескућници, да тамо остављају смеће и пале ватру. Упозорили су и на депонију у близини објекта.

Сада се, како кажу, у министарству мигранти и бескућници окупљају уз сам објекат и отворени део некадашњег перонског дела станице, али у унутрашњост зграде не улазе.

– Осим остављања смећа, окупљања и писања графита по фасади нема додатних оштећења објекта. Све наведено биће отклоњено у току обнове зграде. Када је реч о чишћењу грађевинског отпада иза простора Железничке станице, то питање није у надлежности Министарства културе, па вас молимо да се обратите надлежнима – рекли су у министарству.

На питање да ли постоји могућност да се ангажује фирма која би обезбеђивала овај објекат они су објаснили да због великог броја прозорских отвора и улаза који су окренути на различите стране, посебно према задњем делу, физичко обезбеђење не може обезбедити адекватну заштиту објекта. А како ускоро почињу радови, изгледа да ова врста обезбеђења неће бити потребна.

– Овлашћени пројектант „Машинопројект” завршио је унутрашње снимање објекта. Тренутно су у завршној фази геомеханичка и хидрогеолошка испитивања, међуспратних конструкција и дубине фундирања објекта, имајући у виду да испод зграде старе Железничке станице постоји и сутеренски простор. Сва истраживања раде се како би се добили подаци за израду идејног решења и добијања дозволе за извођење радова – истичу у министарству.

Обнова крова, фасаде овог објекта и постављање декоративне расвете завршено је 2019. године. У фебруару 2020. године враћен је и Краљевски грб са крилатим лавовима који је од 1884. до 1945. красио ово здање.

Зграда је подигнута непосредно после успостављања прве железничке станице према идејном пројекту Аустријанца Вилхелма фон Флатиха, који је разрадио архитекта Драгиша Милутиновић. У време када је отворена, Београд је бројао 35.480 становника.

Део депоније и даље стоји

Најављени радови на уклањању депоније која се налази на простору између Железничке станице и „Београда на води” настављени су ових дана. Иако је још у октобру било речено да ће депонија бити очишћења за неколико дана, део ње ту и даље стоји. Одговоре којом динамиком ће се обављати радови и ко их спроводи од надлежних у „Београду на води” нисмо добили.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Од Карађорђеве до Сајма
Овде треба разјаснити шта је то некадашња Главна жалезничка станица, а шта станична зграда. Главна железничка станица, грађена је 1882. - 1885, првенствено за потребе пруге Београд - Ниш, отворене 1884. Главна железничка станица затворена је јуна 2018, а потом срушена, да би њен простор од 25 ha заузео Београд на води. Остављена је само главна станична зграда, којој је, за сада реновирана само чеона фасада. Остављена је и, делимично, Ложионица (без чувене окретнице и других делова комплекса).

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.