Обезбеђена средства за обнову некадашње Железничке станице
Када ће почети радови на унутрашњости некадашње Железничке станице на Савском тргу, будућег Историјског музеја Србије, још се тачно не зна, али су неки од значајних корака већ направљени. Како су рекли у Министарству културе и информисања, средства за почетак радова су обезбеђена, а у току је и израда пројектно-техничке документације.
– Одмах по добијању дозволе, избора и увођења извођача у посао, биће извршена пријава и обезбеђење градилишта. То нам је важно јер ће то онемогућити неовлашћенима прилаз објекту – рекли су у министарству.
Пре неколико месеци министарство се огласило и скренуло пажњу јавности да у овај објекат улазе мигранти и бескућници, да тамо остављају смеће и пале ватру. Упозорили су и на депонију у близини објекта.
Сада се, како кажу, у министарству мигранти и бескућници окупљају уз сам објекат и отворени део некадашњег перонског дела станице, али у унутрашњост зграде не улазе.
– Осим остављања смећа, окупљања и писања графита по фасади нема додатних оштећења објекта. Све наведено биће отклоњено у току обнове зграде. Када је реч о чишћењу грађевинског отпада иза простора Железничке станице, то питање није у надлежности Министарства културе, па вас молимо да се обратите надлежнима – рекли су у министарству.
На питање да ли постоји могућност да се ангажује фирма која би обезбеђивала овај објекат они су објаснили да због великог броја прозорских отвора и улаза који су окренути на различите стране, посебно према задњем делу, физичко обезбеђење не може обезбедити адекватну заштиту објекта. А како ускоро почињу радови, изгледа да ова врста обезбеђења неће бити потребна.
– Овлашћени пројектант „Машинопројект” завршио је унутрашње снимање објекта. Тренутно су у завршној фази геомеханичка и хидрогеолошка испитивања, међуспратних конструкција и дубине фундирања објекта, имајући у виду да испод зграде старе Железничке станице постоји и сутеренски простор. Сва истраживања раде се како би се добили подаци за израду идејног решења и добијања дозволе за извођење радова – истичу у министарству.
Обнова крова, фасаде овог објекта и постављање декоративне расвете завршено је 2019. године. У фебруару 2020. године враћен је и Краљевски грб са крилатим лавовима који је од 1884. до 1945. красио ово здање.
Зграда је подигнута непосредно после успостављања прве железничке станице према идејном пројекту Аустријанца Вилхелма фон Флатиха, који је разрадио архитекта Драгиша Милутиновић. У време када је отворена, Београд је бројао 35.480 становника.
Део депоније и даље стоји
Најављени радови на уклањању депоније која се налази на простору између Железничке станице и „Београда на води” настављени су ових дана. Иако је још у октобру било речено да ће депонија бити очишћења за неколико дана, део ње ту и даље стоји. Одговоре којом динамиком ће се обављати радови и ко их спроводи од надлежних у „Београду на води” нисмо добили.
Подели ову вест


Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.