Уторак, 31.01.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа
„ПОЛИТИКА” САЗНАЈЕ

Припреме за нови начин уласка у возила

Градски и приградски превозници добили су допис у коме се обавештавају да ће „Кенткарт” разместити апарате за оверу карата „ради уређења протока путника”
(Фото Р. Крстинић)

Најавио је скидање реклама са возила и убрзо после тога оне су отишле у историју. Најавио је формирање новог градског предузећа за наплату и контролу карата и оно је, истина уз велике критике и оспоравања, и формирано. Да градоначелник Александар Шапић не одустаје ни од једне мере која се тиче јавног превоза, а које је најавио пре неколико месеци, потврђује и она на тему реорганизације уласка путника у возила.

Како „Политика” сазнаје, градски и приградски превозници добили су од Секретаријата за јавни превоз допис у коме се обавештавају да ће „Кенткарт” разместити апарате за оверу карата „ради уређења протока путника у возилу”. Ипак, на основу овог обавештења, у које смо имали увид, чини се да ће, када апарати буду размештени, организација уласка у возило и изласка из њега бити нешто другачија од најављиване, односно да се неће улазити искључиво на предња врата. Јер, како стоји у допису упућеном превозницима, „Кенткарт” ће апарате разместити тако што ће у зглобним возилима валидатор инсталиран код других врата бити померен код првих, а онај који је код трећих биће померен код задњих. У соло возилима валидатор код средњих врата биће измештен код задњих.

Овакво размештање упућује да ће, уколико се валидатори из средине помере ка предњим и задњим вратима, улазак и овера карата бити и код предњих и код задњих врата. На основу овога изгледа и да ће путници бити усмеравани да излазе на средња врата где валидатора убудуће неће ни бити. Хоће ли ово заиста заживети у пракси показаће време, јер и пре десетак година, у мандату Драгана Ђиласа, покушано је увођење сличне мере, чак су и врата била видно обележена (која су за улазак, а која за излазак), али та мера се није „примила” код грађана.

За разлику од Београда, правила уласка, изласка и овере карата заживела су, делимично, у Новом Саду. Многи путници, нарочито када нису гужве, улазе на предња врата, купују карту код возача или оверавају месечну и тек онда пролазе. Има и оних који улазе на средња, па и задња врата, али исто, када уђе већина оверава карте код средњих или задњих врата. Не поштују сви ни правило изласка, има шверцовања и тамо, али очито је да се у Српској Атини у превозу знатно више поштују правила. Када је реч о шоферима у Новом Саду, за разлику од дела београдских колега, они регуларно продају карте, али мана је што део њих не враћа путницима кусур, односно карту која је 65 динара „заокружују” на 70 динара.

Вероватно ће бити оних који ће рећи: „Лако је у Новом Саду када је мањи град и мање је путника.” У томе има истине, али од питања да ли је то један од главних разлога зашто ни пре десет година нису успеле да се приме у Београду мере које су, колико-толико, у Новом Саду заживеле, важније питање је – колико је таква мера сврсисходна у главном граду?

Превозници сматрају да размештање валидатора и покушај промене протока путника кроз јавна возила не треба да буде приоритетна мера, односно да би тој мери требало да претходи ефикаснији систем у вези са претплатом карата.

– Кључна је наплата карата, да новац који се запосленима исплаћује за ове намене буде директно уплаћиван за маркице и да не може да се искористи ни за шта друго. Када би се увело то правило, самим тим би више од 60 одсто путника имало плаћен месечни превоз и за решавање проблема неплаћања карата би остало оних тридесетак одсто – сматра Драго Тошић, директор Конзорцијума приватних превозника.

Коментари10
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Aleksandar Nikic
Pitanje naplate prevoza se moze resiti tkz modernim stanicam...Gde ce ljudi lepo sedeti na njima,gde nece kisnuti, cak slusati tiho i obavestenje o dolasku prevoza i gde ce imati da kupe kartu,preko automata,kafu,grickalice razne,vodu,cokoladice,od te zarade na takvim stanicama,ide dodatna zarada za javni prevoz,takve stanice ne moraju da budu bas svugde,gde ima kiosk ok,i obavezno VIDEO NADZOR i reagovati obavezno kada dodje do rusenja skrnjavljenja stanica takvih OBAVEZNO.! Trosak jeste ali...
Timon
Vidi se da se gradonačelnici ne voze gradskim prevozom i nemaju predstavu kolike su gužve pogotovo u špicu. To bi imalo smisla da autobusi primaju broj putnika propisan po pravilu koje piše iznad vozača kako je bilo 80tih godina. U praksi je prevoz prepun. Kako zamišljaju da se overi karta ako je prepuna sredina vozila i kako preći od početka i kraja ka sredini dok "duša dušu davi"? I bez karti putnici su nervozni da se smeste kamoli kada krene guranje oko overe karata. Neverovatna glupost.
Саша
Залуђивање.
Piši propalo
Zaludan pop...
vozila decenijama uska i nedostojanstvena
busevi i tramvaji su preuski za toliki broj putnika u gradu i gledam od malena natrpane ljude nedostojanstven prevoz a jos i da ulaze na prednja vrata i kako da prodju u guzvi u vozilo.
Nepozvan
Dokle više sa ovim glupostima? Svaki gradonačelnik svoj mandat počinje ovom glupošću,umesto da počne na posao da putuje tim istim gradskim prevozom. Tada bi mnoge stvari razumeo kakve su, ali ih je nažalost iz službenog automobila teško uočiti.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.