Субота, 28.01.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Аутомобилска индустрија имала „квартал из снова”

(ЕPA-EFE/Divyakant Solanki)

Водећи произвођачи аутомобила су, упркос посрћућој привреди и лошој геополитичкој ситуацији од јула до октобра уписали одличну продају и „тромесечје из снова”.

Мада је светска привреда почела осетно да посрће у трећем кварталу ове године, а геополитичка ситуација изразито лоша, водећи произвођачи аутомобила у свету су имали „тромесечје из снова”, оценила је консултантска кућа Ернст и Јанг.

Снабдевање полупроводницима се полако поправља, а притом је у успону продаја скупих модела из премиум сегмента, наводи агенција ДПА.

„Сада видимо да се велики део потрошача на важним тржиштима суочава са озбиљнoмoм падом куповне моћи. То значи да све мање људи може или жели да купи нови аутомобил”, рекао је Петер Фус, саветник у Ернест и Јангу.

Произвођачи луксузних аутомобила вероватно неће, за разлику од осталих, учествовати у борби за купце попустима. Од јула до септембра ове године, 16 посматраних компанија остварило је рекордну укупну добит и продају, наводи се у студији.

Далеко испред свих је био Мерцедес-Бенц, са 5,2 милијарди евра оперативног профита, испред Фолксвагена са 4,7 док је БМВ са 3,7 милијарде на петом месту. Са друге стране, највећи светски произвођач, Тојота, остварио је пад профита од чак 25 одсто.

Чак и на у последње време уздржаном кинеском тржишту продаја је кренула на боље, растом од 28 одсто у односу на 2021. и после периода рецесије.

Мерцедес је у Кини уписао највећи плус, од 67 одсто. Међутим, компанија из Штутгарта је недавно морала да снизи цене за неке тамошње моделе. "У Кини одавно не цветају руже, тржиште је веома конкурентно и захтевно", рекао је Фус.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.