Уторак, 07.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Да ли је тржиште електричних аутомобилa у Немачкој пред рецесијом

(Pixabay)

Вишегодишњи бум продаје електричних возила на немачком тржишту вероватно је при крају. Поскупела струја и повлачење државних субвенција притом нису једини разлози. Немачки стручњак за аутомобилску индустрију Фердинанд Дуденхофер  очекује драматичан пад продаје е-возила идуће године на 362.000, са 720.000 у 2022. То ће да значи и преполовљен тржишни удео ннових е-возила, са 27,8 на 14 одсто.

Кључни фактори посртања продаје су повлачење неких субвенција за нова возила и енормно поскупљење струје, рекао је Дуденхофер, за ДПА. Центар за аутомотивна истраживања (ЦАР), пак, прогнозира продају 484.000 нових електричних возила, са тржишним уделом од 21,3 одсто. Савезна влада идуће године потпуно укида субвенције за плуг-ин хибриде, а за чисто електричне аутомобиле постојеће субвенције од 7.500-9.000 смањује на 4.500-6.750 евра. Осим тога, фонд за те субвенције је закључан и према процени ЦАР биће испражњен крајем 2023. Од идућег септембра држава укида и премије за службена возила.Уз то, цена струје се скоро утростручила од почетка године, а поскупљује и производња батерија, упозорава Дуденхофер.

За разлику од водећих тржишта е-аутомобила, Кине и САД, Немачка каска у трансформацији саобраћајног сектора, додао је експерт. Он предлаже да држава премије за иновације исплаћаје дуже него што планирала. Опоравка тешко да ће бити пре 2025. и повећањем производње литијум-јонских батерија у Европи, масовнијом производњом електричних возила и појефтињењем струје.

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sтарая пластинка
Propala "zelena agenda". Da je neko stvarno hteo da zaštiti životnu sredinu, prešlo bi se na metan ili vodonik. Ovako....
milan lala
Odakle struja za milione autmobila ? Cist promasaj sa tim 100% elektricnim autima.
milan lala
Sta ce mi auto kojem se baterije pune satima a nemoze vise od 600km da predje.
Slavke
Trebalo je da napisete i da treba 220-270% veca proizvodnja elektricne energije u Nemackoj kako bi se ispunile usvojene uredbe EU... A to evidentno niko nije bas najpreciznije razradio pre usvajanja i podrske, posebno uz "karbon-porez" koji je doveo do zatvaranja skoro svih TE, kao i nerazumno gasenje NE zbog tsunamija u Japanu...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.