Да ли је тржиште електричних аутомобилa у Немачкој пред рецесијом
Вишегодишњи бум продаје електричних возила на немачком тржишту вероватно је при крају. Поскупела струја и повлачење државних субвенција притом нису једини разлози. Немачки стручњак за аутомобилску индустрију Фердинанд Дуденхофер очекује драматичан пад продаје е-возила идуће године на 362.000, са 720.000 у 2022. То ће да значи и преполовљен тржишни удео ннових е-возила, са 27,8 на 14 одсто.
Кључни фактори посртања продаје су повлачење неких субвенција за нова возила и енормно поскупљење струје, рекао је Дуденхофер, за ДПА. Центар за аутомотивна истраживања (ЦАР), пак, прогнозира продају 484.000 нових електричних возила, са тржишним уделом од 21,3 одсто. Савезна влада идуће године потпуно укида субвенције за плуг-ин хибриде, а за чисто електричне аутомобиле постојеће субвенције од 7.500-9.000 смањује на 4.500-6.750 евра. Осим тога, фонд за те субвенције је закључан и према процени ЦАР биће испражњен крајем 2023. Од идућег септембра држава укида и премије за службена возила.Уз то, цена струје се скоро утростручила од почетка године, а поскупљује и производња батерија, упозорава Дуденхофер.
За разлику од водећих тржишта е-аутомобила, Кине и САД, Немачка каска у трансформацији саобраћајног сектора, додао је експерт. Он предлаже да држава премије за иновације исплаћаје дуже него што планирала. Опоравка тешко да ће бити пре 2025. и повећањем производње литијум-јонских батерија у Европи, масовнијом производњом електричних возила и појефтињењем струје.
Подели ову вест





Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.