Петак, 27.01.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа
НАЈАВА ВЕЋИХ ЗАРАДА ЗА ВОЗАЧЕ У ГСП-у

Плата од 100.000 динара просечна, а не основна

Колико ће неко примити зависиће од његовог радног ангажовања, да ли управља зглобним или соло аутобусом, да ли има ноћни рад… – Приватници ће подићи кредите да би подигли плате
(Фото Н. Марјановић)

Недавна најава градоначелника Александра Шапића и прошлонедељна потврда те најаве да ће плата возачима у ГСП-у од јануара бити око 100.000 динара оставила је недоумице – да ли ће то бити основна, максимална или просечна плата, али и како ће то да се одрази на возаче који раде код приватника?

Одговор је – најављених 100.000 динара за ГСП-ове шофере биће, не основна или максимална, већ просечна нето зарада.

– Од наредне године очекујемо да ће просечна нето зарада возача аутобуса износити око 100.000 динара. Тренутна просечна нето зарада је око 85.000 динара. Наведени износи не представљају ни основну ни максималну зараду, већ просечну нето зараду на нивоу око 2.900 возача аутобуса колико ГСП тренутно има. Колико ће неко примити зависиће од његовог радног ангажовања, да ли управља зглобним или соло аутобусом, да ли има ноћни рад – објашњавају за „Политику” у највећем градском превознику.

То би у преводу требало да значи да ће поједини возачи, у зависности од тога колико раде, имати и већу, али и мању плату од ове. Јер јавна је тајна да због мањка возача, не само код нас, него и у свету, део шофера ради дуже, па и такозване дупле смене, због чега су им и плате различите, а када се саберу и поделе добије се управо просек, који би у ГСП-у од јануара требало да буде најављених 100.000 динара.

Ова најава градоначелника у вези са платама возача у ГСП-у свакако утиче и на приватне превознике који возе у Београду.

Они су још летос истицали да више немају могућности да задрже домаће шофере који желе да оду трбухом за крухом, јер приватним превозницима уговорена цена са градом не даје више простора за даље повећање плате возачима. Ипак, пошто је градоначелник најавио да ће од јануара и дефинитивно бити веће плате у ГСП-у, како не би настали додатни проблеми са ионако недовољним бројем возача, приватници ће морати да подигну кредите да би подигли плате својим возачима, иако су, додају, камате сада знатно неповољније него раније. Али, напомињу, нема се куд. Надају се свакако да ће им град на седници Скупштине града ускоро одобрити оно на шта приватници имају право и што су недавно поново и тражили – повећање цене превозне услуге.

Превозници су у неколико наврата, откако је Шапић најавио веће плате у ГСП-у за возаче, истицали да се увек гледало да плате не одступају драстично од превозника до превозника.

Лакши кварови на новим зглобним аутобусима  

Можда већина путника у јавном градском превозу нису аутомеханичари, али претходних дана нити их је вид преварио, нити осећај – насред трасе јесу се кварили ганц-нови БМЦ зглобни аутобуси. Да је кварова било, прекјуче није могао да нам потврди градоначелник Александар Шапић, јер није имао информације о томе, али зато јуче потврда о томе нашем листу стигла од ГСП „Београд”. Ипак, из овог предузећа поручују да је реч о лакшим кваровима. Како су рекли, на појединим новим зглобним аутобусима на гас забележени су квар врата као последица наслањања путника на њих и слични.

– Ти кварови отклањају се на дневном нивоу и отклања их овлашћени сервисер у складу са важећим уговором. Поред поменутих лакших кварова имали смо искључења возила са рада услед физичких оштећења стакала. Такође, првог дана имали смо и једну саобраћајну незгоду у којој је учествовало ново возило – кажу у ГСП-у.

Грађани су претходних дана објављивали слике и снимке на којима се виде нови БМЦ аутобуси, а уз које је истакнуто да су ганц-нова возила стала на траси због квара.

Д. А.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.