Поруке „Нишког салона”
Жири за доделу награде за најуспешнији уметнички рад на овогодишњој смотри донео је одлуку да признање припадне Николи Џафу Никола Џафо, „Нет Тарнер, црнац који је први одсекао главу свом газди”, 2022.
Ликовна публика у Нишу има прилику да до 19. децембра посети изложбу „Нишки салон 12/2”, годишњу манифестацију која је од 2016. део програма Галерије савремене ликовне уметности Ниш. Овогодишњи салон седми је по реду и на њему излаже 12 уметника по избору селектора Јасне Јованов из Новог Сада и Перице Донкова из Ниша.
По пропозицијама изложбе, чији је циљ да поспеши креативну сарадњу, мобилност и комуникацију између уметника, критичара и установе, сваки од два селектора самостално одређује концепт свог ауторског пројекта тако да изложба такође пружа могућност дијалога, поређења и сучељавања критичарске мисли селектора кроз појединачне одговоре уметника.
Тема пројекта Јасне Јованов гласи „Неподношљива лакоћа изражавања” и трагајући за појмом „истине у сликарству” она се опредељује за уметнике који живе и стварају на северу Србије, тачније у Војводини. Кроз различитост ликовних израза, технике и врсте материјала започиње анализу актуелног ликовног пресека кроз радове Небојше Лазића са модернистичком апстрактном сликом, преко активистичко-критичког опредељења Николе Џафа, кроз фантастику Снежане Петровић, визуализације несвесног Јасне Гулан Ружић, Милана Нешића и нарушене празнине уз неисцрпно комбиновање материјала, текстуре и боје, па до Јоване Поповић Бенишек, где колорит добија звучност.
„Укус је најбољи судија, што дефинитивно даје право критичару на лични став, који подразумева и селекцију овогодишњег салона”, речи су, између осталог, Јасне Јованов.
„Морални избор пред лицем апсурда” је тема пројекта Перице Донкова и он каже: „Избор уметника за овогодишњи нишки салон одговара мом схватању чулности, у исто време и императивима савести, а на другој страни контроверзама креативног процеса који ми је био основа премиса селектовања за овогодишњу изложбу.”
На поставци су, по његовом избору, заступљена дела Немање Николића, којим започиње прича са покретним секвенцама апстрактног израза Милице Лазаревић, која враћа човека природи насупрот друштвеној стварности, Мирона Мутаовића, који потенцира изолованост човека у савременом луксузном окружењу опседнутом жељом за личном егзистенцијом, па потом Душана Станојевића, који кроз реплику истих симбола тежи ка недокучивом, затим Невене Милосављевић, која користећи дуализам материје и емотивни набој досеже нове феномене савремене скулптуре, а ту су и радови Лене Јовановић, са којом подвлачи и повезује све контрадикторности уметничког мишљења чинећи тако свој избор уметника и њихових радова јединственим.
Жири за доделу награде за најуспешнији уметнички рад на овогодишњој смотри донео је одлуку да то признање припадне Николи Џафу за цртеж „Нет Тарнер, црнац који је први одсекао главу свом газди” из 2022. године. У образложењу, чланови жирија, који су чинили мр Славица Ердељановић Цурк, редовни професор у пензији, историчар уметности Немања Петровић и кустос Милан Ристић, навели су да „успешним коришћењем референци из историје уметности и друштва, аутор Никола Џафо актуелизује тему личних и јавних слобода која је свевремена, а којој текући тренутак даје додатну вредносну компоненту. Та препознатљива уметничка будност и лична ангажованост овог аутора добија посебну снагу, нарочито данас када смо сведоци глобалних турбулентних збивања.”
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.