Среда, 01.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа
СУСРЕТИ: британски редитељ

Гај Ричи: Ухвати двоцевку и сними храбро филм

Позитивна сарадња је пут напред за све, поручује добитник награде „Златни јуср” за допринос светском филму и каријеру
Гај Ричи: награда за допринос светском филму (EPA-EFE/Neil Hall)

Џеда, Саудијска Арабија – Када се после искуства у музичкој видео-индустрији појавио на сцени са кратким филмом „Тежак случај” (1995), британски сценариста, редитељ и продуцент Гај Ричи скренуо је на себе пажњу као потенцијални „европски Тарантино”, али је већ 1998. са својим дугометражним првенцем „Две чађаве двоцевке” показао да у њему има и доста оригиналности. Гај Ричи спада у оне ауторе који на волшебан начин у својим делима спајају и жанровску индустрију забаве и филмску уметност, и то је пре две и по деценије и препознато.

Редитељ „Двоцевке” и филмова „Снеч”, „Стар”, „Уграби”, „Револвер”, „Сумња”, „Рокенрола”, серијала „Шерлок Холмс”, „Шифра – Ујак”, „Краљ Артур: Легенда о мачу”, „Аладин”, „Господа”, „Дани гнева” (Холивуд је такође његово радно тле) на самом почетку 2. РСИФФ – међународног филмског фестивала у Џеди у Краљевини Саудијској Арабији примио је „Златног јусра” – награду за изузетан допринос светском филму и за каријеру, коју додељује Министарство за културу КСА и министар Бадер бин Абдулах бин Мухамед бин Фархан ал Сауд (Бадер ал Сауд). У сусрету са овде присутним међународним новинарима Ричи је показао задовољство, а на серијал питања типа: „Како гледате на то да награду добијате у земљи која и даље добија критике на рачун непоштовања људских права, укључујући и права жена и ЛГБТ популације”, редитељ је јасно и гласно одговорио:

– Све ово посматрам кроз креативни аспект и заиста сматрам да је позитивна сарадња пут напред за све, а себе могу да опишем и као великог обожаватеља овог региона јер сам снимао и у Бахреину и у Јордану. Желели бисмо да снимамо више филмова у овом делу света. Били су љубазни да ме позову овде и заиста нисам видео добар разлог да кажем не.

У кратком сусрету за „Политику” Ричи још открива да ће из Џеде отићи и до северозапада КСА у Ал-Улу, регион који је привлачан филмским ствараоцима као атрактивна локација за снимање. За себе каже да је „велики обожавалац културне сарадње и подстицања креативности и у сопственом жанру и у овом делу света” и да ће „док год се бави снимањем филмова чинити све да и друге подстиче и охрабрује”.

Иначе, Гај Ричи је стигао у Џеду свега три дана пошто је завршио снимање телевизијске серије коју је радио као неку врсту римејка сопственог филма „Господа”. Каже и да ће у фебруару „Парамаунт пикчерс” почети да снима шпијунски трилер о Другом светском рату који би се могао звати „Министарство неџентлменског рата” (са Хенријем Кавилом и Ајзом Гонзалесом), а такође открива да ће се његов последњи филм „Тумач” који је већ снимио, са Џејком Џиленхолом у главној улози, сада званично звати „Завет” и под тим насловом ићи у биоскопску дистрибуцију и да му је велика жеља да у наредних годину дана проба да започне снимање римејка „Дизнијевог” популарног „Херкулеса”.

– Волео бих да будем стално заузет што је више могуће и да некако успем да снимам и до три филма годишње. Тешко? За мене није, јер ја тако волим и то ми се свиђа. Не смета ми још увек брзи темпо. Завршим неки посао, седнем у авион, па се вратим на посао и све док не играм превише агресивно са џет-легом, могу да будем невероватно срећан што стално радим – каже Гај Ричи.

Одговарајући на моје питање о глумцима, највећим холивудским звездама попут Тома Круза и Бред Пита који су заиграли у његовим филмовима, Ричи је рекао:

– Бред Пит се тако невероватно уклопио у филм „Снеч” иако се пред снимање бринуо због акцента, а показао се као мајсторски неухватљиви и несхватљиви борац голим рукама, а он и Џејсон Стејтон, с којим стално радим, дали су овом филму толико много добра.

Коментаришући жанр криминалистичког филма којем је веран на свој јединствени начин, Ричи каже и следеће:

– Овај жанр ми је фантастично одговарао, али у једном тренутку сам схватио да то не могу да радим до краја живота. Треба мењати жанрове и добро их је мењати како би се изашло из зоне комфора и дошло до нове дозе ентузијазма. То је и за индустрију у целини веома добро. Отварају се тако простори за много више садржаја. Процес снимања филмова и способност да имате свој сопствени глас у жанру који вам је потпуно стран може да буде изазов на прави начин.

На питање колико заиста ужива у новим изазовима, сада после готово пуне три деценије филмског стваралаштва, Гај Ричи је одговорио:

– Не само што уживам већ сам постао и много лукавији у вези са састављањем буџета, што је нешто са чим филм и почиње. Без буџета нема филма, а мени је дуго било у глави да само желим да снимам, о новцу нисам ни волео ни умео да размишљам. Међутим, сваких десет милиона долара улагања чини велику разлику и постајете паметнији у погледу тога шта филмови могу да ураде ако их добро прилагодите тржишту. И у томе сам постао много бољи, јер нико не воли да губи новац.

И Гај Ричи мора да живи у финансијској реалности која се додатно компликује развојем стриминг платформи и посртањем биоскопа. Свестан је да се тржиште доста променило, нарочито у периоду ковида и локдауна, и да сада треба и боље разумети и проучити и „мрачну уметност маркетинга” у стриминг бизнису у односу на биоскопе. А коментаришући и питање о критикама на рачун неких од његових филмова који нису добили и врхунске оцене, Ричи је уз осмех изјавио:

– Знате како, оцењују вас најчешће на основу очигледног успеха или очигледног неуспеха филма у биоскопима, у смислу зарађеног новца, и у томе лежи најчешћа „пресуд” за оно што сам урадио. Нема потребе да било шта објашњавам. Или вам се свиђа или вам се не свиђа филм, а толико је много хипербола у критичарским оценама и судовима да све то не треба схватити буквално...

Крунисани краљ Боливуда

Сам помен боливудске мега звезде, вишеструко талентованог индијског глумца Шахрух Кана, у сећања призива тренутак када је на џиновском тргу Ђема ел-Фна у Маракешу (Мароко), неких четири хиљаде људи играло и тапшало уз музику из филма у којем је играо. Реакција на његово присуство на 2. РСИФФ у Џеди је слична. Шахрух је обожавани глумац и у овом делу света.

На великој сцени и њему је уручена награда „Златни јуср” за свеукупну каријеру, а ту исту сцену је са лакоћом обасјао тако невероватним шармом и харизмом, чему нису одолели ни Шерон Стоун ни фестивалски председник Оливер Стоун, подаривши му и своје срдачне аплаузе и своје искрене осмехе...

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.