Субота, 28.01.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

До краја 2022. нових тридесетак страних возача у јавном превозу

Осим ангажовања странаца, превозници позивају и пензионисане шофере да поново седну за волане јавних возила
Ускоро за воланима још страних држављана (Фото: Танјуг/Беоинфо)

Првих 30 возача из Шри Ланке, које су ангажовали приватни превозници, недавно су почели да возе у београдском јавном превозу, а до краја године, како сазнајемо, за волане престоничких аутобуса сешће још тридесетак шофера који ће доћи из иностранства. Ову меру, како смо и раније писали, београдски превозници потегли су због мањка домаћих возача, тј. због њиховог одласка у иностранство, где су им понуђени бољи услови рада.

Када је реч о возачима из других земаља, како нам је речено, стручњаци који раде код београдских превозника су у иностранству обавили селекцију и прве провере знања и вештина тих шофера. Њихов долазак и почетак рада у Београду очекује се најраније до краја године јер ће, као и када су долазили возачи из Шри Ланке, бити потребно време да се добију све неопходне дозволе од наших органа за њихово ангажовање, али и да се обаве накнадне провере и обуке у Београду. И шофери који ће доћи до краја 2022, како нам је потврђено, имају све дозволе, знања и вештине које имају и домаћи возачи. Знају енглески језик па ће, док не овладају основама српског језика, путници с њима моћи да се споразумеју на енглеском.

Осим ангажовања странаца, превозници у Београду све више потежу за још једном мером – позивањем пензионисаних шофера да поново возе. Тако је и највећи превозник у граду ГСП „Београд” позвао своје пензионисане возаче, који су за то заинтересовани, да седну за волан.

– Како би ублажиo проблем недовољног броја професионалних возача аутобуса, ГСП „Београд” је оставио могућност да пензионери могу да наставе да обављају наведене послове уколико испуњавају законом предвиђене услове. Законом о безбедности саобраћаја дефинисано је шта све треба да испуњава возач како би могао професионално да се бави пословима возача аутобуса. Услови које морају испуњавати ова лица су исти као и за остале кандидате који се примају у радни однос на послове возача аутобуса. Тренутно се запошљавају особе које су млађе од 65 година уз обавезан услов да су здравствено способни, тј. да поседују важеће лекарско уверење – објашњавају за наш лист у ГСП-у.

Како су нам рекли и други превозници, то није ништа неуобичајено, и раније су поједини међу њима због одлива млађих возача, ангажовали старије колеге који немају никаквих препрека за рад. Јер, додају, и старији, као и сви остали возачи морају да прођу све редовне провере, као што је редован лекарски преглед на годину дана.

Све ово је последица и знак тога да и приватним превозницима и ГСП-у недостају возачи. Пре почетка ангажовања странаца и пре овог позива старијим колегама, односно пре неколико месеци, приватним превозницима недостајало је укупно 100 шофера, а ГСП-у 200 и вероватно се укупан број возача који недостаје није драстично променио.

Док се кубури са ионако већ дуже хроничним мањком возача, поједини синдикалци ГСП-а ове јесени су протестовали у неколико наврата и жалили се, између осталог, и због тога што је највећи градски превозник отпуштао део шофера јер су износили критике на рад предузећа. После тога градоначелник Александар Шапић указао је да не треба олако отпуштати возаче и да је тражио да се преиспита зашто су отпуштени, на шта му је, како је казао, речено да је то због неистина које су говорили о предузећу. Он је тада тражио да се ипак врате на посао.

Коментари6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Kikirez
Zbog cega nasa drzava zaposljava strane gradjane a nasi nemaju posao niti bilo kakvih sredstava za izdrzavanje porodici? Ovo je malo sumljivo.
Земунац
@Zoran Значи и ви радите у САД послове које Амери неће да раде? Поента није да НЕЋЕ да раде, јер посао професионалног возача није од оних који се сматрају мање вредним, већ неће да раде под условима који овде важе и са платом која је овде, када другде могу много више да зараде.
Zoran
Nasi nemaju posao jer nece da rade TAJ posao. Zato nas Kanada primila, kao i Amerika. Nece Kanadjani i Ameri da rade NEKE poslove.
Прикажи још одговора
Maxim
Znači više se isplati dovesti stranca, obučiti za vožnju (pravila možda i jesu ista ali saobraćajna kultura ne, znam šta pričam jedan odlazak u Lahore mi je bio dovoljan), naučiti ga jezik, naći mu stan, dati mu zdravstveno i penziono osiguranje nego našem vozaču povećati platu 100 ili 200 evra. Super, znači tako će biti i u svim ostalim oblastima. Baš lepo, buduće generacije u Srbiji imaju čemu da se nadaju.
Zoran
Ne sekiraj se. Kad dobro plate gastarbajteri(recimo mi u Americi) se brzoo naviknemo na pravila u saobracaju i ostalim mestima. Tako ce i ovi kod vas u Srbiji. Znaju oni da im BG nije Lahore.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.