До краја 2022. нових тридесетак страних возача у јавном превозу
Првих 30 возача из Шри Ланке, које су ангажовали приватни превозници, недавно су почели да возе у београдском јавном превозу, а до краја године, како сазнајемо, за волане престоничких аутобуса сешће још тридесетак шофера који ће доћи из иностранства. Ову меру, како смо и раније писали, београдски превозници потегли су због мањка домаћих возача, тј. због њиховог одласка у иностранство, где су им понуђени бољи услови рада.
Када је реч о возачима из других земаља, како нам је речено, стручњаци који раде код београдских превозника су у иностранству обавили селекцију и прве провере знања и вештина тих шофера. Њихов долазак и почетак рада у Београду очекује се најраније до краја године јер ће, као и када су долазили возачи из Шри Ланке, бити потребно време да се добију све неопходне дозволе од наших органа за њихово ангажовање, али и да се обаве накнадне провере и обуке у Београду. И шофери који ће доћи до краја 2022, како нам је потврђено, имају све дозволе, знања и вештине које имају и домаћи возачи. Знају енглески језик па ће, док не овладају основама српског језика, путници с њима моћи да се споразумеју на енглеском.
Осим ангажовања странаца, превозници у Београду све више потежу за још једном мером – позивањем пензионисаних шофера да поново возе. Тако је и највећи превозник у граду ГСП „Београд” позвао своје пензионисане возаче, који су за то заинтересовани, да седну за волан.
– Како би ублажиo проблем недовољног броја професионалних возача аутобуса, ГСП „Београд” је оставио могућност да пензионери могу да наставе да обављају наведене послове уколико испуњавају законом предвиђене услове. Законом о безбедности саобраћаја дефинисано је шта све треба да испуњава возач како би могао професионално да се бави пословима возача аутобуса. Услови које морају испуњавати ова лица су исти као и за остале кандидате који се примају у радни однос на послове возача аутобуса. Тренутно се запошљавају особе које су млађе од 65 година уз обавезан услов да су здравствено способни, тј. да поседују важеће лекарско уверење – објашњавају за наш лист у ГСП-у.
Како су нам рекли и други превозници, то није ништа неуобичајено, и раније су поједини међу њима због одлива млађих возача, ангажовали старије колеге који немају никаквих препрека за рад. Јер, додају, и старији, као и сви остали возачи морају да прођу све редовне провере, као што је редован лекарски преглед на годину дана.
Све ово је последица и знак тога да и приватним превозницима и ГСП-у недостају возачи. Пре почетка ангажовања странаца и пре овог позива старијим колегама, односно пре неколико месеци, приватним превозницима недостајало је укупно 100 шофера, а ГСП-у 200 и вероватно се укупан број возача који недостаје није драстично променио.
Док се кубури са ионако већ дуже хроничним мањком возача, поједини синдикалци ГСП-а ове јесени су протестовали у неколико наврата и жалили се, између осталог, и због тога што је највећи градски превозник отпуштао део шофера јер су износили критике на рад предузећа. После тога градоначелник Александар Шапић указао је да не треба олако отпуштати возаче и да је тражио да се преиспита зашто су отпуштени, на шта му је, како је казао, речено да је то због неистина које су говорили о предузећу. Он је тада тражио да се ипак врате на посао.
Подели ову вест






Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.