Среда, 01.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Нови аутомобили садржаће информацију о енергетској ефикасности од 24. децембра

pixabay

  Правилник о подацима економичности потрошње горива и емисијама ЦО2 нових путничких возила, по којем нови аутомобили који се продају у Србији морају имати информације о енергетској ефикасности и економичности потрошње горива, почеће да се примењује 24. децембра, изјавио је директор Агенције за безбедност саобраћаја (АБС) Бранко Стаматовић.

Стаматовић је, отварајући семинар на којем су се увозници и дистрибутери нових возила упознали са тим правилником и обавезама које из њега проистичу, подсетио да је Србија прошле године донела Закон о климатским променама након отварања поглавља 27.

„Тим законом је препозната ова директива ЕУ 1999/94 и транспоновањем те директиве је донет Правилник о подацима о економичности потрошње горива и емисијама ЦО2 нових путничких возила”, казао је Стаматовић.

Стаматовић је навео да Агенција за безбедност саобраћаја има обавезе које проистичу из тог правилника, као и да је поента да купац буде информисан како би донео добру одлуку и за себе и за животну средину.

„Након 24. децембра свако ново возило које се продаје у Србији мора имати информације о енергетској ефикасности, емисији ЦО2 и економичности потрошње”, објаснио је Стаматовић на семинару у Београду.

Неке од обавезе које проистичу из Правилника су да нови модел путничких аутомобила М1 - поседује ознаку о економичности возила, као и да на крају сваке године увозник доставља АБС листу модела свих нових возила са подацима који су прописани у табели –преноси Танјуг.

Такође, АБС прикупља листе са подацима од свих увозника и објављује водич са саветима за возаче, са објашњењима о утицају на животну средину, као и са листом свих модела свих марки које се продају на нашем тржишту.

Поред тога, објављује се и листа десет најекономичнијих модела за сваки тип горива.

 

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zoran
Od sada necete da gledate koliko vam auto trosi u voznji na displeju, nego cete da pratite energetsku efikasnost auta, pa kad stignete i po kojoj ceni. :)
Zoran
Senir77, tako i Ameri razmisljaju....jedan probao elektricni, drhato kao pruit da li ce da mu stigne struja na 100km u povratku.... Nema leba od baterija....
Senior77
Srecan sam sto cu jos voziti moj "Oldtajmer" .Elektronika i robotika ce uzeti svoj danak.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.