Четвртак, 02.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Нови модел вагона за повратак „Гоше” у живот

(Фото ФШВ „Гоша”)

Смедерево – Уочи стогодишњице постојања, која се обележава у 2023. години, Фабрика шинских возила „Гоша” из Смедеревске Паланке, са руба пропасти враћа се у живот. Покренута је производња интермодуларног теретног вагона за превоз контејнера. Први овакав вагон из производње је изашао пре шест месеци, али је још пола године било потребно за сва испитивања. Коначно, пре месец дана добијен је сертификат чиме су се створили услови за почетак серијске производње.

Идеја о оживљавању фабрике и стварање новог производа јавила се 2019. године када је ФЖВ „Гоша” добила новог власника, сродну фабрику из Смедерева – „Желвоз 026”, коју је исти власник у мају 2017. такође купио из стечаја, и која је након тога наставила да ради и проширила тржиште. Према речима генералног директора „Гоше” Саше Станисављевића, због тога што је паланачки гигант имао реноме, нови менаџмент није желео да се сведе на неку врсту експозитуре смедеревске фабрике.

– Код нас је прорадио српски инат да направимо нови вагон и тако је настао СГНСС-З. Кренули смо од нуле заједно са тимом људи из „Желвоза”. Од пројектовања, израде прототипа, преко конструисања до испитивања, сертификације и коначно производње. Ангажовали смо Машински факултет у Београду који једини може да ради испитивања статике, динамике и свега осталог што је неопходно да би вагон ушао у серијску производњу – прича Станисављевић за „Политику”.

Од идеје до фазе уласка у производњу првог оваквог вагона прошло је годину и по дана. За почетак, за производњу једног вагона потребно им је десетак дана, а како тече период уходавања радника, чији ће се број увећавати, требало би да након годину дана из ове фабрике сваки дан-два излази по један вагон. Заинтересованих купаца има, од домаћег „ Србија карго” до немачке компаније ВТГ.

– Овакви вагони су дефицитарни на тржишту. Притом, камионски транспорт робе је скуп и компаније прелазе на железнички јер осим што је јефтинији, он је и бржи, а и мање је потребно времена за претовар. Ту смо видели шансу и очекујемо да „Гоша” поново буде бренд Србије – каже Станисављевић.

Осим што би требало да поспеши укупан извоз Србије, кроз оживљавање пропале фабрике упошљавају се нови радници, па у овој фабрици верују да би држава имала интереса да у „Гошину” производњу евентуално уложи и бесповратна средства, јер виде дугорочну корист не само за компанију већ и за државу, локалну заједницу.

У почетној фази, план је производња пет интермодуларних вагона месечно, али и увећавање броја запослених са повећањем производње. У фабрици ради око стотину радника, а имају потребу за још толико, па су расписали конкурс за браваре, завариваче, технологе, инжењере… Посла ће бити и за део „Гошиних” бивших радника.

ФЖВ „Гоша” је основана 1923. године српским и француским капиталом под називом „Јасеница АД”, као радионица за ремонт вагона и израду челичних конструкција

Нови вагон на сајму у Берлину

Са новим производом ФЖВ „Гоша” је учествовала на сајму у Берлину и како некадашњи гигант десетак година практично није постојао на карти Европе као произвођач железничких вагона, били су, каже директор фабрике, велико изненађење у конкуренцији са другим великим светским произвођачима.

Коментари7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Limun Zut
Gde je fotografija tog vagona?
Tim
Trula vreća se ne da krpiti. Tako su spašavali i Ikarbus. Ishod znamo.
PSA
Ikarbus je državna firma ovo je kupio i pokrenuo privatnik. Pročitajte tekst prvo.
mladen vracevic
bravo
beneficije
Koliko ce to sve da kosta gradjane preko poreza i kredita za razne beneficije cuvenim stranim investitorima.
Prazne reci
Da cujemo vasu ideju...?
PSA
Za sad ništa ne košta.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.