Стари савски мост између рушења и алтернативних решења
Прича о плану власти за дефинитивно рушење Старог савског моста и градњи новог постоји већ неколико година, али се актуелизовала после недавне вести да држава узима кредит од 80 милиона евра за ту намену. Аргументи власти за слање Старог савског у историју јесу да је неуслован, да је био привремен и када је грађен, да је његовог проширење немогуће, нарочито због стубова. Више пута је истакнуто и да постојећи мост не испуњава услове који се тичу међународног пловног пута и, на крају, да не треба мешати херојство Миладина Зарића и сам мост…
Градоначелник Александар Шапић је недавно, одговарајући на питања новинара, навео да се још не зна колико ће тачно коштати који део посла и каква ће бити прецизна динамика, али да је то једино решење зато што нови мост може да се гради само на том месту на коме је стари.
Да је овај пројекат споран и да ће наићи на отпор, познато је одраније, а да се никако неће одустати од акција против рушења старог јер да за њега има и других решења, опоненти актуелног пројекта указују седмицама уназад.
Недавно су организовани протести на мосту, осликан је и мурал Миладину Зарићу на стубу моста на новобеоградској страни, а минуле суботе су у центру града прикупљани и потписи за петицију о очувању Старог савског моста. За око два сата прикупљено је око 500 потписа, а најављено је да ће нова акција бити предстојећег викенда на Новом Београду.
Одржана је и стручна, јавна расправа „Београђани одлучују – одбрана моста и планирање саобраћаја”, коју су приредиле опозиционе групе у републичком и градском парламенту („Морамо”, Странка слободе и правде, Народна странка, Покрет слободних грађана) и организације цивилног друштва, активистичка удружења... На трибини, на којој су говорили архитекте, саобраћајни и други стручњаци, указано је да постоје алтернативе за нове мостове и решења за колапс саобраћаја, и да ниједно не укључује рушење Старог савског моста.
Саобраћајни инжењер Драгомир Лукић сматра да је пораст цене рушења старог и градње новог изузетно неразуман, поготову када се упореди са ценом у 2017. години, додајући да је актуелна цена нарочито спорна када се упореди с већим мостовима у европским градовима.
Марина Липовац Танасковић, дипломирани инжењер саобраћаја и одборница Народне странке у Скупштини града, подсетила је да Старим савским мостом дневно прође око 11.100 возила, да већ неко време не постоји одржавање моста и да се то ради како би Београђани дошли до закључка да заиста треба да се руши.
– Постојећи мост јесте био привремено решење, али отада му је неколико пута рађен ремонт, последњи пут пре десетак година. Он је сада функционални мост. Постоји начин да се смањи бука на њему, да се угради материјал за те сврхе, и није тачно да је код овог моста пловни пут недовољан – указала је Марина Липовац Танасковић, која је представила једно од могућих решења за нови мост (између постојећег и Бранковог), а које не подразумева рушење Старог савског.
– Није истина да у насељеном месту један саобраћајни објекат треба да иде директно у други, попут моста и тунела. Када су у питању градови, то може да се реши раскрсницом између два објекта. Постоје и турбо-кружне раскрснице популарне у свету. Проверила сам катастарске податке, и сви објекти на Новом Београду који би се налазили на траси новог моста привремени су и немају грађевинску дозволу – нагласила је Марина Липовац Танасковић, док се Владимир Пајић, председник Градског одбора Покрета слободних грађана, осврнуо на културно-историјски значај старог моста.
– Поднет је захтев и градском и републичком Заводу за заштиту споменика културе пре скоро четири године да се стари Савски мост утврди као културно добро у оквиру Старог сајмишта, на шта градски завод није одговорио, док је републички ту иницијативу подржао – рекао је Пајић.
Подели ову вест






Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.