Булевар ће се ширити од „Цветка” до Малог Мокрог Луга
Градска управа одустала је од плана за реконструкцију Булеварa краља Александра од Цветкове пијаце до Устаничке у постојећој регулацији. Јер, најпознатији београдски булевар од „Цветка” до Малог Мокрог Луга дефинитивно ће се ширити. Од звездарске пијаце до Устаничке, како је плановима одавно и предвиђено, радиће се по две коловозне траке у оба смера, а трамвајске шине биће пребачене у средину, како је то случај и на делу од Ресавске до Цветкове пијаце. Део од Устаничке ка Малом Мокром Лугу такође ће бити проширен са по две коловозне траке по смеру, али се на том потезу неће уграђивати трамвајске шине, потврђује за наш лист Марко Стојчић, главни градски урбаниста. Како прецизира, због тога ће се на седници Скупштине града, која је планирaна за половину фебруара, наћи измене Плана детаљне регулације (ПДР) за део од Устаничке до Малог Мокрог Луга.
Овим би требало коначно да буде стављена тачка на стрепње Звездараца да се одустаје од годинама планираног ширења Булевара краља Александра од „Цветка” до Устаничке. Бојазан се појавила када је расписан тендер за израду техничке документације за обнову тог дела булевара, али у постојећој регулацији. Да се на тај начин не решава вишедеценијски саобраћајни проблем у том делу града, у коме годинама на месту кућа ничу вишеспратнице, убрзо се побунио део јавности, пре свега они који ту живе, а покренуто је и потписивање петиције. Оно што јавност у том моменту није знала јесте да је град био увелико у процесу обуставе поступка за израду техничке документације за обнову булевара од „Цветка” до Устаничке у постојећој регулацији, односно да је градоначелник Александар Шапић на измаку 2022. поднео допис Секретаријату за инвестиције да се обустави тај поступак.
– У септембру 2022. градоначелник ме је питао како да решимо проблематику у вези са проширењем Булевара краља Александра, од Устаничке до Малог Мокрог Луга. Рекао сам му да је једини начин да се планирана трамвајска мрежа на том потезу избаци из плана, да се ураде по две коловозне траке по смеру и тротоари. Тако не би морало да се експроприше стотинак објеката на том потезу, већ свега неколико њих – наводи Стојчић.
Градоначелник је, указује градски урбаниста, то прихватио и дао налог да се уради техничка анализа и план, што је у међувремену и урађено.
– Обавестио сам га 29. децембра да је спремна документација, да може да иде на Скупштину града одлука у вези са тим планом. Онда је утврђено да нема смисла план о реконструкцији булевара у постојећој регулацији од Цветкове пијаце до Устаничке, који је покренут у време претходне градске гарнитуре и који је стар две, три године. Јер, поставило се питање какав смисао је да се шири булевар од Устаничке ка Малом Мокром Лугу, да шири булевар имамо од центра до Цветкове пијаце, а да између та два дела остане у постојећој регулацији – наглашава Стојчић.
Зато је, истиче, градоначелник дан касније, 30. децембра, Секретаријату за инвестиције упутио допис да се обустави поступак који се тицао обнове дела булевара у постојећој регулацији да би се, када буду били испуњени сви услови, кренуло у детаљну реконструкцију која подразумева уређење две траке по смеру и пребацивање трамвајског коридора у средишњи део саобраћајнице.
– Дирекција се паралелно бави експропријацијом објеката на траси која је предвиђена за проширење. Знатно више њих ће морати да буде уклоњено на делу од Цветкове пијаце до Устаничке, пре свега на десној страни тог потеза, гледано из правца центра града – каже Стојчић.
Још се не зна прецизно када ће почети посао на терену, али када се у обзир узме и израда документације и процес експропријације, долазак мајстора не треба очекивати пре следеће године. Али, напомиње Стојчић, гледаће се да се у даху обнови и прошири цео потез од Цветкове пијаце до Малог Мокрог Луга, да не буде великог размака између радова на две деонице булевара.
Пре саме детаљне обнове и проширења булевара, додаје Стојчић, биће обновљене дотрајале деонице трамвајског коридора. У појединим деловима мењаће се трамвајске шине и те замене, како каже, радиће се као и остала редовна одржавања трамвајских коридора у граду.
Подели ову вест








Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.