Рушење објеката на траси будућих саобраћајница
Дуго планирана изградња нове мреже саобраћајница које ће повезати Улицу Владимира Поповића са једне стране и булевара Николе Тесле и Михајла Пупина са друге корак је ближа остварењу. На простору на коме је планирана градња нових коловозних трака у току је рушење старих објеката, пре свега код ауто-сервиса „Раде Кончар”. И јуче је на овом простору екипа „Политике” затекла раднике који су уклањали поједине објекте и товарили шут. Предстоји још доста посла у вези са уклањањем јер поједине хале се и даље налазе на траси будућих саобраћајница. Са неких је већ скинут кров, друге тек чекају уклањање.
Ово није прва фаза рушења објеката на траси будућих саобраћајница у овом делу града. Поједини објекти уклањани су и раније, као што је било у јесен 2021, када су склоњени бифеи, фризерске и друге радње... Како су тада истакли за наш лист у граду, то су били припремни радови, формирање парцела за посао који предстоји, а то је управо градња нове мреже планираних саобраћајница.
Питања у вези са тим да ли ће у актуелној фази уклањања објеката бити срушени сви који су предвиђени за то или само део њих, да ли је у потпуности завршен процес експропријације, када би најраније могла да почне изградња кружног тока и других саобраћајница и који предуслови још треба да буду испуњени… упутили смо јуче граду.
Према плану о коме смо писали 2021, у Дирекцији за грађевинске земљиште навели су две саобраћајнице. Траса приступне саобраћајнице за нови савски мост пружаће се од Старог савског моста до Улице Владимира Поповића. Тада су указали да је обављен упис јавне својине града.
Када је реч о саобраћајници која представља везу између Владимира Поповића с једне стране и булевара Михајла Пупина и Николе Тесле, у 2021. је још било актуелно решавање имовинскоправних односа.
Зато на тој траси у јесен исте године још није било активности у вези са уклањањем објеката, али сада се и тај део активирао када је реч о процесу рушења објеката.
Саобраћајнице које би у овом својеврсном предворју Новог Београда требало да буду изграђене представљају и бољу везу од булевара Михајла Пупина и Николе Тесле до Улице Владимира Поповића, али и приступне везе будућем већем савском мосту који ће заменити садашњи лучни трамвајски. Томе се противи добар део јавности, стручњака и највећи део опозиције. Нарочито у години за нама било је више протеста, трибина и других акција на тему очувања постојећег моста уз више предлога како би на друге начине могао да се унапреди проток саобраћаја у том делу града, а да се притом не руши стари мост. Ове акције и реакције опонената уклањања зелене лучне ћуприје нарочито је подстакло узимање вишемилионског кредита за његово рушење и градњу новог.
Ако град и република ипак истрају у идеји и плану да стари мост уклоне и почну да граде нови, већи лучни мост, план је да он повеже два будућа кружна тока планирана планским документом за „Београд на води”. Један је замишљен на месту трамвајске станице пре уласка на мост из старог града, а други после моста на новобеоградској страни, управо код скретања у Улицу Владимира Поповића. Са тог кружног тока један крак ће водити ка Булевару Михајла Пупина. То значи да ће Улица Владимира Поповића бити продужена за 650 метара да би била повезана са Ушћем, односно тим булеваром. Други крак кружног тока водиће до Булевара Зорана Ђинђића који ће бити продужен од Милентија Поповића до Улице Владимира Поповића у дужини од око 435 метара.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.