Аустријске железнице на српским пругама
Аустријски железнички превозник „Рејл карго”, кћерка фирма Аустријских железница( ОББ) ускоро би могао да почне да саобраћа на српским пругама. Oсновали су фирму у нашој земљи и планирају да превозе робу сопственим локомотивама ангажује своје раднике. Лазар Мосуровић, в.д. директора Републичке Дирекције за железнице је потврдио за „Политику” да Железничко предузеће Рејл карго кариејер– саутист д.о.о. Београд поседује лиценцу за превоз робе у железничком саобраћају и сертификат о безбедности за превоз, те испуњава услове да затражи приступ железничкој инфраструктури. Према његовим речима у 2022. години овај превозник није почео да превози, а Дирекција још увек не располаже подацима за јануар 2023. године.
Наш саговорник каже да је на српским пругама активно 11 железничких превозника лиценцираних за пружање услуга превоза робе. Тренутно 18 фирми поседује лиценцу за пружање услуга превоза робе железницом, од чега су две лиценце суспендоване на шест месеци, а пет железничких превозника не обавља железнички превоз.
Према извештају Дирекције за железнице о регулисању тржишта железничких услуга за 2021. учешће државног железничког превозника “Србија Карго” у односу на друге превознике на мрежи, у оствареним бруто-тонским километрима за 2021. годину износи 75,52 одсто . Са повећањем броја железничких превозника робе од 2016. године, када је први приватни превозник почео да пружа услуге превоза робе, удео железничког превозника “Србија Карго”у односу на друге превознике на мрежи, се сваке године смањује.
–Отварање тржишта железничких услуга, односно увођење конкуренције као основног тржишног механизма за побољшање ефикасности пословања како у свим привредним гранама, тако и у саобраћају, неминовно за резултат треба да има побољшање квалитета услуга. За сада се може рећи да се, у укупном превозу робе, наставља динамика повећања удела нових превозника у односу на превозника у државном власништву тј. „Србија Карго“ а.д. Нажалост, либерализација превоза робе железницом није довела и до повећања удела железничког превоза робе у односу на друмски саобраћај, што значи да железнички саобраћај још увек није конкурентан у односу на друмски. Један од кључних разлога за такво стање је обим радова на железничкој инфраструктури и повећање квалитета железничке мреже, што ће повољно утицати на подизање квалитета услуге железничког превоза робе и јачање конкурентности железничког саобраћаја– каже Мосуровић.
За добијање лиценце за превоз робе у железничком саобраћају железнички превозници су морали испунити услове који се односе на добар углед, финансијску способност, стручност и покриће за грађанску одговорност, у складу са Законом о железници. Дирекција је Правилником о лиценцама за превоз у железничком саобраћају ближе уредила начин доказивања испуњености услова за издавање лиценце.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.