Среда, 08.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Европска унија мора да нас третира као чланицу

(Фото А. Апостоловски)

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић захвалио је комесарки за транспорт Адини-Јоана Валеан што ће они донирати за брзу пругу Ниш-Београд скоро 600 милиона евра, што је највећи грант који је Србија икада добила од Европске уније.

„Без обзира што смо земља која је на путу прикључења ЕУ, када је у питању транспорт, ЕУ, хтела не хтела, мора да нас третира као своју чланицу јер многи европски коридори пролазе кроз Србију. Неке од земаља ЕУ, без Србије, немају везу са другим земљама ЕУ. Овај сектор је бољи од других јер ЕУ када је у питању транспорт мора да улаже. Ми у Србији имамо велике пројекте у транспорту”, казао је Весић након сусрета с комесарком Валеан у Бриселу.

Рекао је и да јој је захвалио на донацији коју ће они дати за брзу пругу Ниш-Београд, што је грант од готово 600 милиона евра и, према његовим речима, највећи је грант који је Србија икад добила од Уније.

„Надамо се да ће таквих грантова бити и у будуће. Вредност те пруге ће бити више од две милијарде евра, а остатак ће бити плаћен што из буџета, што из кредита Европске инвестиционе банке. Ми ћемо имати брзу пругу 2028. године, најкасније 2029. између Ниша и Будимпеште што ће потпуно променити живот грађана Србије”, казао је министар.

Весић и Валеан су разговарали и о другим пројектима у којима Унија такође даје грантове, а то су друге пруге на територији Србије, преноси Танјуг.

„Да би се пројекти у транспорту убрзали, предложио сам да формирамо заједнички комитет са представницима министарства за грађевинарство, транспорт и инфраструктуру као и са представницима Комисије и да онда једном месечно пролазимо кроз све проблеме који постоје на пројектима, како не би пројекти стајали зато што неко не ради свој посао, као што се то често дешава када је у питању администрација”, истакао је министар.

Додао је да ће његово министарство ове године предложити шест закона. То је, каже он, све што ово министарство треба да уради по плану кад је у питању укључење у ЕУ.

Министар каже и да је именован човек који ће водити поглавља којима се бави његово министарство, поглавља 14 и 21, а која могу врло лако да буду отворена и затворена „када се буде постигла политичка воља”.

„Причали смо и о томе да ће у министарству бити отворен сектор за безбедност у саобраћају. Када погледате прогрес рипорт (извештај за напредак) Европске комисије, видите да је безбедност на путевима и на пругама примећена као један од већих проблема Србије. У Србији гине 30 одсто више људи на пругама и путевима него у ЕУ. Зато ћемо дати посебан акценат на безбедност”, изјавио је Весић.

Министар је обавестио комесарку да је Србија у завршним преговорима са Албанијом и Северном Македонијом, а да се преговара и са Босном и Херцеговином о увођењу система за лакше путовање Балканом.

Такође је информисао комесарку о закону за планирање и изградњу који ће омогућити већу електромобилност са преко 100 пуњача на ауто-путевима Србије.

Весић је рекао и да „без обзира што је прикључење ЕУ политичка одлука, увек била и увек ће бити, ми због нас треба да ускладимо наше процес са ЕУ јер је ЕУ наш највећи спољно трговински партнер” и додао да је Србија добила преко три милијарде евра грантова од ЕУ од 2001. године.

Министар послеподне има сусрет за комесаром за проширење Оливером Вархејием и европским послаником Андором Делије из Комитета за транспорт Европског парламента.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

branislav
Grant neće videti SRB jer on odlazi za EU projekte,konsalting i osiguranje pruge bar 20godina??
Yuki
Dve milijarde evra za prugu do Niša. Kada se oduzme tih 600 miliona, ostaje još 1.4 milijarde evra. Zašto da plaćaju svi građani Srbije da bi se nišlije vozile. Neka plate sami svoju prugu ako im treba. Nije Srbija samo Niš.
zvonko
Da je ovolika donacija došla s druge strane bilo bi hvalospjeva.
Lula
Hahahahah
Lili
Baš će vas da pitaju g. Vesiću.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.