Недеља, 24.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Дунав чека трајекте за превоз путника

Превоз путника на релацији Бранков мост – Ада Циганлија – Нови Београд (Фото Л. Вулетић)

Трајектни превоз путника на релацији Борча – Земун, највероватније, неће бити успостављен до краје године, како је раније најављивано. Према сазнањима „Политике”, градским властима велику главобољу задаје набавка пловила која могу да приме најмање 60 друмских возила. Уколико се, после расписивање конкурса, испостави да ниједно предузеће не поседује овакве бродове, град ће морати да их наручи што може да потраје и до две године.

Досад је завршена студија о увођењу трајектне линије на Дунаву, а ускоро би требало да се ураде пројекти за постављање рампи на прилазима реци. После тога следи прилично сложена процедура набавке пловила, односно расписивање јавног позива на који ће моћи да се одазову све фирме које имају могућност да обављају овакав вид превоза.

Предузеће „Метро на води”, које увелико превози путнике на релацији Бранков мост – Ада Циганлија – Нови Београд, спремно је да учествује у јавном надметању, али је проблем у томе што оно тренутно поседује само једно пловило.

– Имамо један мали трајект који може да превезе око 150 путника и 12 аутомобила, као и још један брод који је на „стендбају”. Чим добијемо позив од града пријавићемо се за добијање дозволе за превоз возила и путника преко Дунава – каже Ненад Ранђеловић, из компаније „Метро на води”.

Градске власти раније су најављивале да ће за речни саобраћај од Борче до Дунава ангажовати бродове који могу да приме велики број путничких возила, како би се растеретио саобраћај на копну. Према њиховој замисли, аутомобили који свакодневно прелазе Панчевачки мост и кроз центар града по највећим гужвама иду према Земуну укрцали би се на трајект и за двадесетак минута прешли с једне обале реке на другу.

– Да би се у време саобраћајног шпица стигло од Борче до Земуна потребно је у просеку 45 минута, а трајектом би време путовања било готово упола краће – кажу у Секретаријату за саобраћај и напомињу да је претходно неопходно асфалтирати приступне путеве до река.

Како се сазнаје, већ су одређена будућа стајалишта с обе стране Дунава. Тако ће, према плану, бродови у Борчи полазити од шљункаре „Бами”, док ће у Земуну упловљавати у насељу Говеђи брод. Према анкетама које су спроведене у Борчи, становници овог насеља су одушевљено прихватили идеју о увођењу трајекта, али стручњаци, међутим, сматрају да би пре упуштања у овај пројекат Дунав најпре требало темељно очистити.

Док ови послови не буду завршени Београђани ће несметано моћи да се возе једино преко Саве.

Дирекција за јавни превоз недавно је започела акцију промоције речног саобраћаја делећи грађанима на Ади Циганлији летке на којима је, између осталог, исписан распоред полазака бродова који превозе путнике од Бранковог моста до Новог Београда.

Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз, каже да су сва три пловила спремна за зиму, као и да град разматра могућност да у догледно време овај вид превоза интегрише у јединствени тарифни систем.

– Нов систем наплате карата, такозвани тикетинг, биће приоритет Дирекције у наредне четири године. То значи да ће, у догледном периоду, и на бродовима важити карте, односно маркице које важе у возилима копненог јавног превоза – наглашава Ђукановић.

Из фирме „Метро на води” поручују да на њиховим пловилима неће бити зиме. Тврде да ће у хладним зимским данима на бродовима бити знатно топлије и удобније него у аутобусима, тролејбусима и трамвајима.

– Путници ће на бродовима бити заштићени од ветра и хладноће, јер ће грејање радити нон-стоп, тако да ће зими унутра просечна температура бити од 15 до 20 степени – наглашавају у „Метроу на води”.

У овом предузећу истичу и да су анкете које су спровели показале да грађани желе да бродови саобраћају од раних јутарњих до касних ноћних сати. Додају и да су спремни да се укључе и у ноћни речни саобраћај, уколико од града добију зелено светло. То би, кажу, посебно одговарало многобројним посетиоцима сплавова, али у Дирекцији за јавни превоз засад нису заинтересовани за увођење ноћних линија.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.