Црну Гору ће скупо да кошта заплена руских јахти
Замрзавање покретне и непокретне имовине руских држављана могло би да доведе до великих проблема државе где се та имовина налази, посебно у Европи.
Најсликовитији пример је заплена јахти богатих Руса због којих су се земље у којима су усидрене нашле у проблему. Ова луксузна пловила захтевају много бриге, које прати редовно одржавање, а за неке је трошак чак и 1.000 долара дневно.
Уколико јахте не буду одржаване како треба, власници прете тужбама, тако да се државе излажу великим трошковима јер морају да их одржавају у стању у којем су заплењене.
Одржавање једне суперјахте може да кошта и више од 100 милиона долара – иначе прети еколошка катастрофа, пише загребачки „Јутарњи лист”.
Док се рат у Украјини не заврши оне морају свакодневно да се севисирају, подмазују и чисте. Њихови мотор и други метални делови рђају, неактивна климатизација узрокује буђ по кабинама, одржавање свих бродских система – од десалинизатора до пумпи – мора да се редовно одржава.
Брод мора да се пере макар једном недељно како би се очистила со и прљавштина и тиме избегло вишемилионско поновно фарбање.
Осигуравајуће куће захтевају редовно одржавање, а плаћање полисе која брод штити од потонућа, поплаве или пожара додатна је огромна ставка. Ту су и лучке накнаде које за таква пловила, које у САД износе готово 1.000 долара дневно, годишњи трошак држања руске јахте на везу у америчкој луци износи око 10 милиона долара.
Према најконзервативнијим проценама, само америчка и италијанска влада морају да плате најмање 50 милиона долара годишње за одржавање заплењених пловила из руске богаташке флоте.
У марини „Порто Монтенегро“ у Тивту у Црној Гори налази се суперјахта „Луминоситy“ која припада Андреју Г. Гурјеву, једном од руских олигарха који је на листи санкција.
Гурјевљева јахта, која је под заставом Кајманских острва, процењена је на око 120 милиона евра. Гурјев због санкција није у могућности да плаћа одржавање ове мега јахте, тако да је пловило, практично напуштено и о њему мора да се стара марина „Порто Монтенегро“ или држава Црна Гора.
У овом тренутку тешко је проценити колико је то новца, али на сајту „Порто Монтенегра“ као један од савета на који власници морају обратити пажњу стоји да „уколико је јахта активна на Медитерану, укупна цена одржавања на годишњем нивоу може износити око 770.000 долара, док трошкови управљања могу бити и 15 одсто виши од укупног износа“.
Стручњаци истичу и обавезно осигурање пловила, што онда доводи до износа од преко милион долара.
Постоји могућност да се јави Гурјев са оштетним захтевом код неког од међународних судова.
Подсетимо, 20 руских олигарха, а изгледа да ће их бити и више, већ су тужили Европску унију јер су кажњени тако што су им одузете луксузне виле и заплењене или протеране јахте из најатрактивнијих марина у свету.
Управа за катастар и државну имовину донела је за 44 некретнине у Црној Гори одговарајућа решења којима је ограничено располагање имовином. Њих 34 се односе на руске држављане којима су уведене санкције.
Подели ову вест






Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.