Четвртак, 24.04.2025. ✝ Верски календар € Курсна листа

Упркос удаљености преко планина и мора, Кина и земље централне и источне Европе су на заједничком путу – иницијатива „Појас и пут” донела је више нових могућности

На слици је пруга Београд–Будимпешта снимљена 30. маја 2023. године, део градилишта станице Кунг Сан Миклош – Тош у Мађарској (објавила новинска агенција Синхуа)

Поводом десете годишњице заједничке изградње иницијативе „Појас и пут”, кинески новинари су путовали у многе земље централне и источне Европе како би искусили моћну покретачку снагу коју иницијатива „Појас и пут” доноси у промовисању националне трансформације и развоја.

Иницијатива помаже у откључавању ресурса у централној и источној Европи

Саобраћајна инфраструктура коју су кинеске компаније изградиле за Мађарску, Грчку и Србију додатно је истакла географске предности ових земаља. Локално становништво ужива у погодностима путовања и пословања због путне мреже коју су изградиле кинеске компаније. Развијенији саобраћај је ослободио дивиденде регионалног развоја у земљама централне и источне Европе.

На градилишту пруге Београд–Будимпешта железнички инжењери и грађевинске машине из Кине вредно раде на постављању пруге која повезује Будимпешту, главни град Мађарске, и Београд, престоницу Србије. Након што је ова дволинијска електрифицирана путничка и теретна пруга завршена и пуштена у саобраћај, по доласку у луку Пиреј у Грчкој, роба из Кине може индиректно ући на централноевропска тржишта, попут Мађарске преко пруге Београд–Будимпешта, а затим бити пребачена западној Европи.

Велики контејнерски брод „Оријентал Пиреј” пристао је 11. јула 2023. у луку Пиреј у Грчкој на свом првом путовању (новинска агенција Синхуа)

У луци Пиреј у Грчкој, мосне дизалице поред контејнерског терминала непрестано утоварују и истоварају терет с усидрених великих теретних бродова, као и многих трајеката. Ова лука, којом већ 13 година управљају кинеске компаније, одавно је изашла из невоље и више није на ивици банкрота. Лука Пиреј данас је са 93. у 2010. прешла на 29. место у 2021. на светској ранг-листи контејнерских лука. Лука Пиреј се такође трансформисала у највећу европску трајектну луку, важну матичну луку за крстарење на Медитерану, бродску транзитну луку за превоз аутомобила и центар за поправку бродова.

Иницијатива за заједничко промовисање висококвалитетног развоја у корист људи

Иницијатива „Појас и пут” донела је овим земљама не само кључне пројекте, већ и огромне могућности запошљавања које су кинеске компаније створиле за локално становништво и побољшање животног стандарда. Оно што је далекосежније јесте да кинеска решења која доносе кинеске компаније такође помажу овим земљама да постигну индустријску надоградњу и зелену трансформацију.Слика приказује фотонапонску електрану од 100 мегавата снимљену у Капошвару, Мађарска, 27. маја 2021. (објавила новинска агенција Синхуа)

(Фото:напонска електрана Капошвар од 100 МВ, коју је инвестирало и изградило кинеско предузеће, највећи је пројекат фотонапонске електране у Мађарској. Од пуштања у рад у јануару 2021. до 31. јула 2023. године пројекат је произвео укупно 360 милиона киловат-сати електричне енергије, уштедео 125.000 тона стандардног угља и смањио 330.000 тона емисије угљен-диоксида.

На обалама реке Дунав уредно функционишу новоотворени пројекти трансформације производних процеса као што су машине за синтеровање и грејне пећи у Железари Смедерево ХБИС групе у Србији. Ово је помогло локалној привреди да крене ка зеленом развоју.

На слици је Железара Смедерево ХБИС групе у Србији снимљена 16. 8. 2021. (објавила новинска агенција Синхуа)

Железара Смедерево ХБИС групе првобитно је основана као Железара Смедерево у Србији 1913. године. Умало је банкротирала због проблема у раду. Под вођством заједничке изградње иницијативе „Појас и пут”, ХБИС група и Влада Србије потписале су у априлу 2016. године аквизициони уговор о оснивању Железаре Смедерево ХБИС. Компанија је за само пола године претворила губитке у профит. За седам година рада, приход Железаре Смедерево ХБИС премашио је 6 милијарди долара и четири године заредом је постао највеће извозно предузеће Србије. Такође је постао значајан пројекат у висококвалитетној изградњи „Појас и пут” и представник имиџа кинеских предузећа.

Гледајући у будућност, циљ Железаре Смедерево ХБИС групе је да постане једна од најконкурентнијих компанија за производњу челика у Европи. У овом процесу, инвеститори из Кине ће наставити да повећавају улагања, а Кина ће наставити да унапређује производе и напорно ради на унапређењу технологије и трансформацији заштите животне средине. Сонг Сихаи, директор ХБИС-а, рекао је: „Нисмо овде као пролазници, не да бисмо добили похвале, већ да радимо овде дуго и да радимо с нашим колегама у Србији како би ХБИС функционисао боље. Морамо заједно да радимо на изградњи квалитетног оријентирног пројекта за заједничку изградњу 'Појаса и пута' и да ХБИС постане још један симбол челичног пријатељства између кинеског и српског народа.”

Промотивни текст

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Moskovskaja
Da bi anektirali Tibet, Kinezi su svojevrtemeno sagradili železničku prugu do Tibeta kojom su lakše mogli transportovati kineske vojne trupe. Šta li sada smeraju?
Milos
Sta smeraju, nista ne smeraju, cist biznis, Ko hoce, hoce, ko nece ne mora. Napravili su izuzetne infrastrukturne projekte zajedno sa drzavom Srbijom i dalje grade. Zapadne kompanije nisu bile zainteresovane za izgradnju auto puteva i brze pruge, zavlacili su nas godinama i na kraju nista. Kinezi dosli sa masinerijom i inzenjerima i povoljnim kreditima i izgradili sve u rekordnom roku i promenili lice Srbije. Sta god da im je cilj, hvala im, ja auto putem kroz Grdelicku klisuru, pa ti vidi.
Brat Kinez
Čudno da svi ti putevi vode u ZAPADNU EVROPU.
Дипломирани политиколог
Логично је, западна Европа има пара да купује толику робу. Ко би други? Просечан Рус или становник неких од "стан-ова" једва саставља крај са крајем, зато све и иде на Запад.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.