Упркос удаљености преко планина и мора, Кина и земље централне и источне Европе су на заједничком путу – иницијатива „Појас и пут” донела је више нових могућности
Поводом десете годишњице заједничке изградње иницијативе „Појас и пут”, кинески новинари су путовали у многе земље централне и источне Европе како би искусили моћну покретачку снагу коју иницијатива „Појас и пут” доноси у промовисању националне трансформације и развоја.
Иницијатива помаже у откључавању ресурса у централној и источној Европи
Саобраћајна инфраструктура коју су кинеске компаније изградиле за Мађарску, Грчку и Србију додатно је истакла географске предности ових земаља. Локално становништво ужива у погодностима путовања и пословања због путне мреже коју су изградиле кинеске компаније. Развијенији саобраћај је ослободио дивиденде регионалног развоја у земљама централне и источне Европе.
На градилишту пруге Београд–Будимпешта железнички инжењери и грађевинске машине из Кине вредно раде на постављању пруге која повезује Будимпешту, главни град Мађарске, и Београд, престоницу Србије. Након што је ова дволинијска електрифицирана путничка и теретна пруга завршена и пуштена у саобраћај, по доласку у луку Пиреј у Грчкој, роба из Кине може индиректно ући на централноевропска тржишта, попут Мађарске преко пруге Београд–Будимпешта, а затим бити пребачена западној Европи.
Велики контејнерски брод „Оријентал Пиреј” пристао је 11. јула 2023. у луку Пиреј у Грчкој на свом првом путовању (новинска агенција Синхуа)
У луци Пиреј у Грчкој, мосне дизалице поред контејнерског терминала непрестано утоварују и истоварају терет с усидрених великих теретних бродова, као и многих трајеката. Ова лука, којом већ 13 година управљају кинеске компаније, одавно је изашла из невоље и више није на ивици банкрота. Лука Пиреј данас је са 93. у 2010. прешла на 29. место у 2021. на светској ранг-листи контејнерских лука. Лука Пиреј се такође трансформисала у највећу европску трајектну луку, важну матичну луку за крстарење на Медитерану, бродску транзитну луку за превоз аутомобила и центар за поправку бродова.
Иницијатива за заједничко промовисање висококвалитетног развоја у корист људи
Иницијатива „Појас и пут” донела је овим земљама не само кључне пројекте, већ и огромне могућности запошљавања које су кинеске компаније створиле за локално становништво и побољшање животног стандарда. Оно што је далекосежније јесте да кинеска решења која доносе кинеске компаније такође помажу овим земљама да постигну индустријску надоградњу и зелену трансформацију.Слика приказује фотонапонску електрану од 100 мегавата снимљену у Капошвару, Мађарска, 27. маја 2021. (објавила новинска агенција Синхуа)
(Фото:напонска електрана Капошвар од 100 МВ, коју је инвестирало и изградило кинеско предузеће, највећи је пројекат фотонапонске електране у Мађарској. Од пуштања у рад у јануару 2021. до 31. јула 2023. године пројекат је произвео укупно 360 милиона киловат-сати електричне енергије, уштедео 125.000 тона стандардног угља и смањио 330.000 тона емисије угљен-диоксида.
На обалама реке Дунав уредно функционишу новоотворени пројекти трансформације производних процеса као што су машине за синтеровање и грејне пећи у Железари Смедерево ХБИС групе у Србији. Ово је помогло локалној привреди да крене ка зеленом развоју.
На слици је Железара Смедерево ХБИС групе у Србији снимљена 16. 8. 2021. (објавила новинска агенција Синхуа)
Железара Смедерево ХБИС групе првобитно је основана као Железара Смедерево у Србији 1913. године. Умало је банкротирала због проблема у раду. Под вођством заједничке изградње иницијативе „Појас и пут”, ХБИС група и Влада Србије потписале су у априлу 2016. године аквизициони уговор о оснивању Железаре Смедерево ХБИС. Компанија је за само пола године претворила губитке у профит. За седам година рада, приход Железаре Смедерево ХБИС премашио је 6 милијарди долара и четири године заредом је постао највеће извозно предузеће Србије. Такође је постао значајан пројекат у висококвалитетној изградњи „Појас и пут” и представник имиџа кинеских предузећа.
Гледајући у будућност, циљ Железаре Смедерево ХБИС групе је да постане једна од најконкурентнијих компанија за производњу челика у Европи. У овом процесу, инвеститори из Кине ће наставити да повећавају улагања, а Кина ће наставити да унапређује производе и напорно ради на унапређењу технологије и трансформацији заштите животне средине. Сонг Сихаи, директор ХБИС-а, рекао је: „Нисмо овде као пролазници, не да бисмо добили похвале, већ да радимо овде дуго и да радимо с нашим колегама у Србији како би ХБИС функционисао боље. Морамо заједно да радимо на изградњи квалитетног оријентирног пројекта за заједничку изградњу 'Појаса и пута' и да ХБИС постане још један симбол челичног пријатељства између кинеског и српског народа.”
Промотивни текст
Подели ову вест





Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.