Недеља, 20.04.2025. ✝ Верски календар € Курсна листа
ПОТРОШАЧ ПИТА

Осам дана рок за одговор на рекламацију

(Pixabay)

У случају подношења рекламације потрошач се обраћа страни с којом је у уговору – што значи продавцу. Он је дужан да на продајном месту видно истакне обавештење о начину и месту пријема рекламације, као и да обезбеди присуство лица овлашћеног за пријем рекламација у току радног времена. Такође после пријема рекламације, он треба да, преко својих унапред утврђених процедура, отклони несаобразност. Важно је нагласити да интерне процедуре продавца у поступку решавања рекламације не утичу на права потрошача да захтева од продавца да реши проблем.

„Од тренутка када продавац прими рекламацију почиње да тече рок од осам дана у коме је он дужан да одговори и предложи начин за решавање. Одговор продавца на рекламацију потрошача мора да садржи одлуку да ли прихвата рекламацију, изјашњење о захтеву потрошача и конкретан предлог и рок за решавање рекламације. Уколико не одговори у наведеном року, позитивно или негативно, продавац може одговарати пред инспекцијским органима”, наводи се на сајту Министарства трговине. Продавац је дужан да прихваћену рекламацију реши у року од 15 дана, односно 30 дана за техничку робу и намештај од дана подношења рекламације. Уколико из објективних разлога није у могућности да реши рекламацију у законском року, дужан је да о томе обавести потрошача и наведе нови рок с којим се потрошач мора сагласити. Продужавање рока могуће је само једном. Продавац је дужан да води евиденцију примљених рекламација и да је чува најмање две године од дана подношења рекламација потрошача. Када купац изјави рекламацију, трговац мора да му преда писану потврду или да му саопштите број под којим је заведена његова рекламација. Потрошач приликом рекламације мора да достави рачун или неки други доказ о куповини – копија рачуна (фискални или било који други) и слип уколико je плаћено картицом, одштампан извод с текућег рачуна на коме се види да је извршена трансакција и сл. Када продавац уважи рекламацију, обавештава потрошача да ли пристаје на захтев у целости или евентуално предлаже неки други начин решавања.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.