Савић: До почетка летње сезоне електронска наплата путарине са Грчком
Очекује се да до краја ове године уређаји за електронску наплату путарине – таг, почну да функционишу са Хрватском, а до почетка летње сезоне и са Грчком, најавио је данас помоћник извршног директора Сектора за наплату путарине у Јавном предузећу „Путеви Србије” Дарко Савић.
Он је новинарима на штанду тог предузећа на 56. међународном салону аутомобила, који је данас отворен и који траје до 26.марта на Београдском сајму, рекао да је српски таг веома популаран и да тренутно функционише и у Македонији и Црној Гори, као и у оквиру једног јавног паркиралишта у Београду.
Савић је нагласио да тренутно регистровано 900.000 корисника за електронску наплату путарине, а да тај уређај користи око 105.000 корисника од којих њих око две трећине или 75.000 за наплату путарине између Србије и Македоније, а остали за наплату путарине између Црне Горе и Србије.
"Оно што је веома интересантно је то да је српски таг по изгледу потпуно исти као и тагови који се користе у Црној Гори и Македонији, али је много траженији од њихових, јер са нашим тагом за сада пролазите кроз три државе и можете да плаћате паркинг на једном паркиралишту, а ускоро се очекује да буде у функцији у пет земаља", рекао је Савић.
Он је навео и да је прошле године забележен рекорд у наплати путарине, односно регистровано је више од 80 милиона трансакција, а то значи да је 80 милиона возила прошло наплату путарине, односно кроз наплатне станице.
"Готово 100 одсто је наплативост сваког возила које уђе у затворен систем наплате путарине - тачније, скоро сви су платили путарину. Остварено је и више 420 милиона евра прихода", рекао је Савић.
Он је подсетио и да су само у децембру пошле године отворене три нове наплатне станице, а да ће се ове године отворити још четири од којих неке на Моравском коридору, а две наплатне станице на ауто-путу "Милош Велики".
"За сада је под наплатом 905 километара ауто-путева од близу хиљаду изграђених километара", нагласио је Савић.
Руководилац Одељења за односе са јавношћу Јавног предузећа (ЈП) "Путеви Србије" Љерка Ибровић изјавила да то предузеће наставља да се бави повећањем безбедности у саобраћају и новим кампањама на ту тему.
Она је апеловала на медије и стручну јавност да "Путеве Србије" подрже и да приказују њихове кампање посвећене безбедности.
"Тај широки спектар, било путем интернета, телевизије, штампаних медија, помаже да велики број корисника види, научи или поново се подсети шта треба и како треба да ради и како треба да се понаша кад се нађе на државним путевима", рекла је Ибровић.
Према њеним речима и инострана искуства потврђују да добрим и квалитетним кампањама које се раде може да се делује квалитетно на учеснике у саобраћају и да они промене начин понашања, односно да нежељено понашање претворе у жељено и да поштују законе и прописе.
Ибровић је подсетила и да су "Путеви Србије" покренули последњих година неколико кампања у циљу повећања безбедности у саобраћају и едукацији свих учесника у саобраћају и да су оне биле веома успешне, преноси Танјуг.
Те кампање су, како је навела - "Знак, значи живот", "Не вози зауставном траком", "Не блокирај зауставну траку", "Безбедно у тунелу", "У тунелу нисмо сами" и "Три секунде цео живот".
"То су све теме са којима се ми сусрећемо као са проблемима на државним путевима па смо то искористили да буду и основне теме наших кампања", закључила је Ибровић.
Подели ову вест


Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.