Због бродова-хотела уређује се и чисти река
Десну обалу Саве држава је са арапским партнером добрано изградила и не намерава да се заустави, а сада би другу страну реке самостално да очисти и уреди како би на њој могли да пристају бродови-хотели предвиђени од ушћа Саве у Дунав до Бранковог моста. Зато ЈВП „Србија воде” тражи извођача који ће од ушћа узводно у дужини од 2,5 километара да санира обалоутврду и обави багеровање наноса у реци за потребе изградње међународног путничког пристаништа као пратеће инфраструктуре за Експо 2027. Предузећа заинтересована за овај посао понуде треба да доставе до 25. априла, а рок за завршетак радова предвиђених овим тендером биће десет месеци од дана увођења извођача у посао.
Багеровање наноса планирано је од ушћа до улаза у зимовник код Старог железничког моста који треба да буде обновљен тако да постане пешачко-бициклистичка веза две савске обале. У том обухвату, на левој страни Саве, обала и ножица водног објекта видно су оштећени, наведено је у конкурсној документацији објављеној на Порталу јавних набавки. У њој се додаје да је дуж дна уз леву обалу присутна значајна количина речног наноса, потопљених стабала и објеката услед деловања саме реке, али и човека. Поготову у зони сплавова који су доскора били на овом подручју. Сви сплавови између ушћа и Бранковог моста склоњени су прошле године осим једног, „Фристајлера”, који је потонуо и још није извучен.
– Уклањањем свих пловних објеката створили су се услови за багеровање и чишћење речног дна, како би могла да се омогући сигурна и несметана пловидба на водном путу, а посебно према левој обали Саве с циљем формирања будућег простора за смештање бродова-хотела у оквиру међународне изложбе Експо 2027, као и међународног путничког пристаништа, које се у будућности планира на овом потезу – пише у техничкој спецификацији за извођење радова.
У том документу наведено је да корито у зони обале садржи комбинацију наноса и нагомиланог грања и отпада и да у том подручју постоји и ризик од присуства неексплодираних убојних средстава која су потенцијално присутна на речном дну и да не постоје информације о њиховом јасном положају и врсти.
Највећа потреба за багеровањем је у зони ушћа Саве у рукавац Дунава, ту је појас најшири, а слој наслага наноса је у дебљини од једног до шест метара у зависности од локације.
– Предвиђеним багеровањем одстраниће се материјал природног порекла који садржи углавном глиновите, прашинасте и ситнозрне песковите фракције наноса. Такође, будући да је локација у урбанизованој средини и да су се донедавно на овом подручју налазили привезани плутајући објекти који су уклоњени (неки делимично, неки у целини), заостали су делови конструкција које је потребно испитати, утврдити њихов тачан положај и извадити са дна, уколико представљају претњу за сигурну пловидбу – објашњено је у документацији у којој, између осталог, стоји и да је планиран ископ дна у зони обале и осигурање потребних дубина у односу на ниски пловидбени ниво како би могли да буду постављани бродови-хотели на води.
Готово истовремено са расписивањем ове јавне набавке на сајту града оглашена је јавна презентација Урбанистичког пројекта (УП) за инфраструктурно опремање водног земљишта у зони 3П6 у Блоку 15. Сврха израде тог документа коју је иницирала Агенција за управљање лукама је „дефинисање позиције инфраструктурне мреже и објеката потребних за функционисање међународног путничког пристана на левој обали реке Саве на потезу од Бранковог моста до ушћа Саве у Дунав” и њиме је обухваћено око девет хектара. То подручје чини део територије за коју „Србија воде” сада траже извођача за обнову обалоутврде и чишћења наноса из реке.
Урбанистички пројекат биће основ за формирање нових грађевинских парцела и за издавање локацијских услова и грађевинске дозволе за партерно уређење и изградњу инфраструктурне мреже и објеката потребних за функционисање међународног путничког пристана. Оно није предмет тог документа који ће бити изложен суду јавности од 14. до 24. априла, већ су то, како је то прецизирао обрађивач Урбанистички завод Београда, „изградња три трафостанице, изградња простора за паркирање и реконструкција постојеће стазе дуж леве обале Саве”.
Паркинг за 12 аутобуса и за око 75 путничких аутомобила предвиђен је у крајњем северном делу обухвата УП-а, на грађевинској парцели планираној Планом детаљне регулације Парка пријатељства – Ушће, за јарбол са заставом Србије. Од подизања јарбола који се најављује годинама и лицитира његовом висином, час 120, час 80 метара, а део јавности противи таквом пројекту, како смо сазнали, град није одустао.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.