Епископ Херувим: Неопходно створити јединство народа кроз литургију
Епископ осечкопољски и барањски Херувим поручио је данас у васкршњем интервјуу да је неопходно створити јединство народа и да се то може остварити кроз литургију.
"Неопходно је створити јединство народа, а то нас опет враћа на Литургију кроз коју то можемо остварити. Вером у васкрслог Христа ми сведочимо пуноћу јединства и љубави као свеобухватне реалности. Љубав која произилази из литургијског искуства треба да буде нашем народу путоказ, а сви ми да будемо сапутници Богу", навео је епископ Херувим у интервјуу, објављеном у оквиру пројекта "Киноника интервјуи".
Како је навео, "наше српско биће утемељено је на богоугодним светосавским принципима", а Свети Сава је оставио немерљив допринос своме роду светлим примером измирења своје завађене браће.
"Градећи мир и лечећи неспоразуме, неразумевање, мржњу и несугласице, утемељио је принципе помирења и опроштаја који су нам непоходни данас, можда и више него пре. Тако, благодаћу Божјом и мудрошћу светог оца нашег Саве, српски народ добија читав пример врлинског живота и пут којим, поштујући и љубећи своју Цркву и Отаџбину, треба да ходи", нагласио је еипископ.
Према његовим рецима, данас је завладала тмина и помрчина над целим човечанством, брат брату зарива мач у груди мислећи да му је непријатељ, одриче се отац сина и син оца, а вук је вуку вернији пријатељ него човек човеку.
Епископ наводи да се у црквеној песми Великог Петка, која се пева на Вечерњем богослужењу, открива се прави карактер света у времену Распећа Христовог, који личи на свет данас.
"У тој стихири испуњен је цели васпитни карактер Светог Писма и Светог Предања јер осликава свет у једној потпуној конфузији и есенцији зла. Текстописци нас и свет кроз текст ових химни Отачки и Светописамски васпитавају и говоре о величини страсти и дубини греха у којима живимо, а Исуса Христа поред себе благодаћу Светог Духа имамо", наводи епископ.
Како додаје, свет је и данас непредвидиво безаконо збориште, место које Исуса Христа разапиње као злочинца, као безаконика, као осуђеника, циме се пренебрегавају истине Светога Писма и Светог Предања у којима је Исус Христос Добротвор, Законодавац, Цар славе, Цар свих и свега.
"У таквој атмосфери нема аутентичне вере и љубави, који нису парадокс историје, него аутентично сведочанство за живот овде и сада на земљи. Као подвижничка борба, пост који током Четрдесетнице претходи празнику Васкрсења има за свој циљ што потпуније учешће у Тајни Васкрсења: сви Свети Оци уче да је за достизање овог циља неопходно очишћење како телесних, тако и душевних чула", рекао је Херувим.
Према његовим речима, као верујући људи, ми у Тајни Васкрсења Христовога можемо открити праву суштину и прави смисао и у томе треба да нам буде огледало и узор морала и етичности на нашем путу ка Христу.
"Треба да будемо истински христоносци и богоносци како нас учи свету ава Јустин Поповић, да у тим димензијама схватимо суштину живота, односно, да се вратимо нашој Цркви као најсавршенијој радионици нашега спасења, нашој вери и јеванђелском путу. Кроз Васкрслога Господа открива нам се Тајна живота вечнога, открива нам се прави смисао морала и етике у пуном смислу те речи", нагласио је Херувим.
Како је приметио, сведоци смо да су "многе вредности у друштву нарушене" и да је "свакако тиме нарушен и хришћански етос".
"Овде бих се послужио и речима нашег блаженопочившег патријарха Павла када је у једном тренутку рекао да морал није ”Не треба” и ”Не сме се”, морал је ”Нећу”. Рекао је да морал није не грешити, него моћи, а не хтети грешити. У тим речима видимо суштину схватања стварности која нас окружује", рекао је екископ.
Како каже, данас многи покушавају да под морал сведу: не треба радити то или не сме се радити оно, и на тај начин граде моралне вредности.
"Међутим, у нашем хришћанском поимању морала, хришћанска етика добија другачију димензију, димензију Васкрсења. Добија преображену димензију у којој није суштина, да ли ја нешто смем или не смем, него да ли ја грешим или не грешим, чиним ли добро или не. Размишљајући на тај начин откривамо Васкрслог Христа, откривамо Његов пут и врлински начин живота", рекао је епископ, преноси Танјуг.
Према његовим речима, данас смо занемарили ту окосницу духовног живота сводећи све то искључиво на неки ниво моралисања о томе шта се сме, а шта не, превиђајући истинити врлински живот заснован на Тајни победе живота над смрћу.
Подели ову вест



Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.