Подземна гаража на Дорћолу ближе грађевинској дозволи
Изградња двоетажне подземне гараже поред СРЦ „Милан Гале Мушкатировић” и у обухвату линијског парка за корак је ближа издавању грађевинске дозволе јер је инвеститор Секретаријат за инвестиције поднео захтев за одлучивање о потреби процене утицаја на животну средину тог паркиралишта за који је Урбанистички пројекат прошле године био два пута на јавној презентацији. Како је тада речено за наш лист, гаража би требало да почне да се гради ове године, што није неизводљиво, а заинтересовани органи, организације и јавност мишљења на захтев могу доставити Министарству заштите животне средине у року од 15 дана од дана оглашавања, што је до 25. априла.
У том документу могу се, између осталог, видети и они подаци који су били саставни део Урбанистичког пројекта – он је основ за израду техничке документације и добијање грађевинске дозволе – и њиме је обухваћен део између СРЦ „Милан Гале Мушкатировић”, тениског центра и Улице Тадеуша Кошћушка до јавне зелене површине планиране потцелине (1.3) линијског парка, замишљеног као озелењени коридор издељен на десет целина који ће повезати Бетон халу и Панчевачки мост, односно новим садржајима оживети део уз некадашњу железничку пругу поред реке. Тај пројекат, сређивање 4,6 километара приобаља, практично се недавно захуктао активирањем целине четири уместо да буде окончан ове године како је у неколико наврата најављивано.
Локација будуће подземне гараже је у централној зони града, на десној обали Дунава, између улица Тадеуша Кошћушка и Дунавске. На том месту сада је окретница јавног градског превоза терминус Дорћол на којем окрећу три линије аутобуса, паркинг-простор и саобраћајница која се користи за приступ базенима „Милан Гале Мушкатировић” и тениском центру. Постојећи паркинг, како је предвиђено, биће уклоњен, терминус Дорћол реконструисан и изграђена нова саобраћајница која ће од Тадеуша Кошћушка водити до подземне гараже, свих садржаја СРЦ „Милан Гале Мушкатировић” и до улаза у део где су отворени тениски терени. Са саобраћајнице Нова 1 предвиђени су улаз и излаз за подземну гаражу.
Грађевинска парцела на којој ће гаража, као прва фаза реализације, бити подигнута има 16.174 квадратна метра и неправилног је облика. Припада целини два линијског парка која је претежно спортског карактера. У другој фази предвиђена је реконструкција аутобуског терминуса, а спровођење пројекта по фазама планирано је због издавања дозвола за извођење радова.
– Потцелина СА1 која се обрађује захтевом (за одлучивање о потреби процене утицаја на животну средину објекта подземне гараже, прим. „Политике”) није део низа потцелина линијског парка које су међусобно повезане бившим правцем пруге, већ је у директном суседству са потцелином 1.3. Концептуално су повезане дијагоналним пешачким правцем који повезује Доњи град Београдске тврђаве са дунавском обалом. Ову локацију карактерише присуство саобраћаја и колског и јавног градског те је један од главних изазова раздвајање и мирење саобраћајног и парковског садржаја. Објекат подземне гараже планиран је да се налази испод површине парка и својим функционисањем додатно усложњава саобраћајно кретање на локацији – наведено је у захтеву који може да се види и на сајту Министарства заштите животне средине.
Нова јавна подземна гаража имаће 517 паркинг-места за аутомобиле од којих је 26 намењено особама са инвалидитетом, а њен кров биће озелењен.
На крову гараже планирани су отворени спортски терени за одбојку и кошарку са трибинама...
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.