Петак, 18.07.2025. ✝ Верски календар € Курсна листа

Могуће потпуно затварање надвожњака у Смедереву

Ускоро ћемо потпуно забранити теретни саобраћај. Проблем је што грађани не поштују ни размак који смо прописали за аутомобиле, а пешаци и даље шетају иако је строго забрањено, каже градоначелница Јасмина Војиновић
(Фото Н. Васић)

Смедерево – Након што је „Политика” обелоданила извештај стручњака са Грађевинског факултета о стању челичне конструкције надвожњака у Смедереву, у којем се констатује да га је до те мере „појела” корозија да реконструкција није изводљива, градска власт почела је да примењује препоруке које су дали стручњаци. Постављен је знак за регулацију путничког саобраћаја којим се возачи обавезују да између возила држе размак од 10 метара, како би се смањио интензитет саобраћаја. Забринути грађани окупљени у збору истог дана извели су акцију упозорења на надвожњаку делећи летке на којима се нашао управо текст из „Политике”. Међутим, препоруку да се преко надвожњака потпуно обустави теретни саобраћај град још увек није применио, већ и даље постоји само ограничење за теретњаке до 3,5 тона.

Упитали смо да ли и када власт планира да послуша савете стручњака, које су сами и тражили, па и платили градским новцем.

– Ускоро ћемо потпуно забранити теретни саобраћај, поставићемо знак, а полиција то треба да контролише. Међутим, проблем је што грађани не поштују ни размак који смо прописали за аутомобиле, а пешаци и даље шетају туда иако је строго забрањено. Правила се поштују док је полиција на лицу места, али они не могу 24 сата да дежурају – каже градоначелница Јасмина Војиновић и подсећа да су и раније, упркос ограничењу тежине теретних возила, туда неретко пролазили и шлепери од преко десет тона. Тврди да не вреде апели, те да град озбиљно размишља о потпуном затварању надвожњака.

– Одлучни смо у томе да је безбедност грађана на првом месту и зато што се не поштују правила бићемо принуђени да га тотално затворимо за саобраћај – објашњава градоначелница.

Подсетимо, стручњаци су навели да ургентно, а најкасније у року од годину дана, треба започети са припремом и израдом техничке документације за градњу нове конструкције моста. То се, имајући у виду стање конструкције, намеће као једино технички исправно и економски оправдано решење, тврди се у извештају Грађевинског факултета.

– Јесте јефтиније градити нов надвожњак, али није реално за годину дана обезбедити новац, техничке услове и дозволе. Не постоји основни пројекат за садашњи мост који нема грађевинску па ни употребну дозволу, није заведен у катастру, не зна се чије је земљиште испод надвожњака где се налазе и куће... Проблеме смо затекли, а да су они једноставни неко би их решио пре нас. Ја ништа не гурам под тепих већ хоћу да постепено радимо на томе – каже Јасмина Војиновић за „Политику”.

За сада је у току израда пројекта за нове ограде надвожњака, јер су старе трошне од корозије и могло би доћи до урушавања.

Подсећамо, стручњаци Института за материјале и конструкције Грађевинског факултета у Београду, пре два месеца, на захтев града Смедерева извршили су детаљни преглед челичне конструкције надвожњака који градско језгро спаја са индустријском зоном. Утврђено је да надвожњак није могуће реконструисати. Готово сви елементи челичне конструкције захваћени су дубинском корозијом, укључујући и десни носач, због чега долази до смањења дебљине лима. Корозија је захватила и попречне и ослоначке носаче, лежишта, монтажне наставке, али и коловозну плочу је успела да стањи испод 12 милиметара, а важећи стандард је 14–16.

Носивост и стабилност надвожњака значајно умањени у односу на пројектоване вредности, закључили су стручњаци за које не постоји дилема да је потребно изградити нов надвожњак.

Надвожњак је пуштен у рад 1979. године. Главни пројекат израдила је ГП „Мостоградња” Београд, а пројектант конструкције био је грађевински инжењер Бранимир Трипало.

Саобраћајни колапс у најави

Упитана куда ће се кретати грађани уколико надвожњак буде потпуно затворен, имајући у виду да је та деоница врло фреквентна, градоначелница Војиновић каже да би саобраћај из центра био преусмерен испод моста, док би теретњаци морали да користе прелаз код Липске рампе. Иначе, ова деоница је одавно преоптерећена великим шлеперима, док је испод надвожњака пружни прелаз неретко необезбеђен, односно рампа не функционише док воз пролази. И без затварања надвожњака испод њега су честа загушења саобраћаја.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.