Демонтажa лука Старог савског моста – следећег месеца
Зелени лук Старог савског моста следећег месеца требало би да буде скинут са стубова и у једном комаду премештен на градилишни плато између два моста на новобеоградској страни, после чега следи демонтажа стубова, каже за наш лист инжењер упућен у пројекте уклањања Старог савског моста и изградњу новог и већег на његовом месту и приступних саобраћајница. После Првог маја стижу барже из Мађарске које ће ту конструкцију превући на градилишни плато на којем ће она са свим другим деловима моста бити очишћена и спакована како би била пренета, истиче он, највероватније у Велико Село.
– Цео посао, демонтажа зелене конструкције и стубова биће завршена до септембра, а потом следи градња новог моста. Његова комплетна челична конструкција израђује се у Кини и сукцесивно ће у деловима бродом стизати код нас, а за свако путовање биће потребно по три месеца. Мост ће бити монтиран на градилишном платоу. Нова конструкција са луком тежине око 7.000 тона, дужине око 200 метара и висине 54 метра у једном комаду отпловиће до нових стубова у Сави, што ће бити изузетно захтеван подухват – објашњава он.
Почетком месеца почело је уклањање „голе” зелене конструкције Старог савског моста, што је био још један аларм за узбуну бројним противницима његовог рушења који месецима протестују и покушавају да га одбране. Они као и део стручне јавности, између осталог, сматрају да мост који је саграђен 1942. и који је две године касније учитељ Миладин Зарић спасао од немачког рушења пресекавши проводнике на минираном мосту, не треба да се склања него да остане као веза две савске обале за пешаке и бициклисте.
Решење за уклањање Старог савског моста Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре издало је септембра прошле године, а месец дана касније и грађевинску дозволу за изградњу новог моста. Он ће бити дуг 420 метара, широк између 38 и 42 метра, са по две коловозне траке за друмски саобраћај у оба смера, између којих ће бити трамвајске шине, по једна за сваки смер, и имаће пешачко-бициклистичку стазу са обе стране моста.
У јануару ове године стигла је и дозвола за изградњу приступних саобраћајница новом мосту – њихова дужина биће 620 метара, од којих ће 160 метара имати она на десној обали реке од будућег кружног тока у Карађорђевој улици до моста, док ће се на новобеоградској обали протезати на 460 метара од новог моста дуж Земунског пута до раскрснице са Улицом Владимира Поповића.
Пројектовање новог моста са приступним саобраћајницама, њихова изградња, уклањање Старог савског моста, изградња градилишног платоа и враћање тог простора у првобитно стање грађане Србије коштаће 94 милиона евра, прецизира наш саговорник. Из кредита од око 80 милиона евра који је влада потписала са француском банком БНП Парибас да би уклонила Стари савски мост и подигла нови, како је предвиђено, финансираће се максимално 85 одсто од укупне вредности посла.
Пројектовање новог моста поверено је Факултету техничких наука у Новом Саду, „Мостоградњи инг доо”, „Миленијум тиму” и „IO Design Enterprise” из Београда. Извођач радова је кинеска компанија „Пауер Чајна”, а стручни надзор обављаће компаније „Louis Berger Adria” и „CPM Consulting”. Инвеститор је Република Србија, а финансијер Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, наведено је на градилишној табли. Идејни пројекат урадио је Саобраћајни институт ЦИП на основу првонаграђеног решења са архитектонског конкурса за реконструкцију моста из 2017. Те године било је јасно да постојећи мост неће остати на том месту нити да ће бити проширен са по две траке са обе стране, засебне конструкције припојене мосту, што је било предвиђено првобитним просторним планом за Београд на води.
Нови мост требало би да буде завршен крајем следеће године, а пуштен за саобраћај пре почетка специјализоване међунарoдне изложбе Експо 2027.
До тада ће, ваљда, бити познатa судбина Старог савског моста.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.